اخراج یک دانش آموز تونسی از چندین مدرسه

مادر یک دانش آموز تونسی در پی اخراج پی در پی پسرش از مدارس حالا ناچار به کمک خواهی برای خروج از این وضعیت و کمک به پسر نابغه و باهوشش شده است. او مطالب درسی را در مدت زمان کوتاهی یاد می گیرد. مقام های رسمی نمی دانند چطور با مورد این دانش آموز ۹ ساله نابغه رفتار کنند چرا که مقررات مشخصی درباره موارد این چنینی و کودکان نابغه و روش درسی خاصی در این باره وجود ندارد.
داستان این دانش آموز در رسانه های محلی و شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد تا شاید بتوان راهکاری برای ادامه تحصیل او پیدا کرد.
مادر دانش آموز تونسی در گفتگو با رادیوی خصوصی «شمس اف ام» گفت «پسرم اکنون در هیچ مدرسه ای درس نمی خواند. مشکلش این است که خیلی باهوشه و به خاطر همین مدارس دولتی قبولش نمی کنند. تا الان ۱۲ مدرسه عوض کردیم و همه جا هم شاگرد اول شده . او تنهایی درس می خواند اما او را اخراج می کنند. مدارس هم هیچ دلیل قانع کننده برای این کار ندارند و تنها به من می گویند به فکر چاره ای برای پسرت باش. وقتی هم از آنها می خواهم که از مدرسه اخراجش نکنند مورد آزار و فشار قرار می گیرد و نمی تواند این وضعیت را تحمل کند».
مادر افزود «مشق شبی که معلم ها به او می دهند چیز تازه ای برایش نیست. مطالبی را که دانش آموزان در عرض شش ماه یاد می گیرند او در یک هفته یاد می گیرد».
مادر گفت «معلمانش می گویند که مجبورند معدل عالی او را کم کنند». قوانین مشخصی درباره این موارد وجود ندارد اما مقام های تونسی احتمالا سعی می کنند به طور موقت از قانون مربوط به کودکان کم توان ذهنی و جسمی در مورد این دانش آموز استفاده کنند. الهام بربوره یک مقام وزارت آموزش و پرورش تونس گفت «وزارتخانه به دنبال تدوین طرحی برای تعامل با کودکان با استعداد و نابغه است».