حملات شدید بر صنعا… و متحد کردن رهبران نظامی در مأرب

احمد عسیری سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی

احمد عسیری سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی

فرماندهی نیروهای ائتلاف عربی برای بازگرداندن مشروعیت در یمن، بمباران منزل سفیر عمان در صنعا را تکذیب کرد. فرماندهی ائتلاف با اشاره به دست داشتن شورشیان حوثی تأکید کرد که ائتلاف طی بمباران ها، منزل هیچ سفیری را هدف قرار نداده است.

سرتیپ احمد عسیری، سخنگوی نیروهای ائتلاف به «الشرق الأوسط» گفت: « طی حملاتی که روز گذشته در صنعا انجام شد، مقر وزارت کشور هدف قرار داده شد زیرا اطمینان یافتیم که به مرکزی نظامی تبدیل شده است که عملیات شبه نظامیان شورشی از آن جا مدیریت می شود». وی تأکید کرد: «منزل سفیر عمان، قطعاً توسط ائتلاف هدف قرار داده نشد».

سرتیپ عسیری تأکید کرد که نیروهای ائتلاف از انجام تحقیقات درباره نحوه بمباران استقبال می کند، چرا که انسان از لحظه اول قادر است بین هدف قرار دادن مکانی با خمپاره یا به وسیله هواپیمای جنگی را تشخیص دهد.

این سخنان عسیری در پاسخ به وزارت خارجه عمان صورت گرفت که به هنگام اعلام هدف قرار گرفتن منزل سفیر عمان در صنعا ابراز تأسف کرد و از سازمان ملل خواست تمامی اقداماتی که باعث پایان دادن به جنگ در یمن می شود را انجام دهد.

جنگنده های ائتلاف عربی روز گذشته یک سری حملات شدید را در صنعا انجام دادند، که منجر به ویرانی تعدادی از مواضع شورشیان از جمله منزل علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق یمن در محله الحصبه در شمال پایتخت شد. آن ها همچنین وزارت کشور یمن را ۱۰ بار هدف قرار دادند. علاوه بر این  اداره ارشاد اخلاقی وزارت دفاع نیز هدف قرار داده شد.

از سوی دیگر، سلطان عراده، فرماندار مأرب به «الشرق الأوسط» گفت که فرماندهی نظامی برای فرماندهان نیروهای زمینی جلسه ای فوق العاده برگزار کرد و تصمیم گرفته شد که مبارزان نیروهای ائتلاف با ارتش ملی یمن و نیروهای مقاومت مردمی ادغام شوند و تحت فرماندهی نظامی واحدی زیر چتر ائتلاف در آیند.