تخریب خانه ها بر اثر اصابت موشک های اسراییلی - عکس از خبرگزاری فرانسه

تخریب خانه ها بر اثر اصابت موشک های اسراییلی – عکس از خبرگزاری فرانسه

در حالی که بحران در نوار غزه روز به روز جدی تر می شود، شورای امنیت سازمان ملل ضمن بررسی اوضاع در این منطقه بار دیگر خواستار برقراری فوری آتش بس بین نیروهای حماس و اسراییل شده است.

به گزارش خبرگزاری ها، شورای امنیت در جلسه ای اضطراری که یکشنبه شب به وقت نیویورک بر اساس درخواست اردن برگزار شد، نگرانی جدی خود را از بحران در نوار غزه و افزایش شمار تلفات درگیری ها ابراز کرد.

اعضای شورای امنیت در قطعنامه خود خواستار احترام به قوانین انسانی بین المللی از جمله حفاظت از غیرنظامیان شدند و بر بهبود وضعیت انسانی از جمله از طریق آتش بس های انسانی موقتی تاکید کردند.

مقامات وزارت بهداشت غزه می‌گویند دست‌کم ۴۰۳ فلسطینی، که بسیاری‌ از آنها غیرنظامی هستند، در جریان حملات اخیر اسراییل کشته شده‌اند و حدود ۲۶۰۰ نفر در این درگیری حدودا دو هفته ای مجروح شده‌اند. در جبهه مقابل دو غیرنظامی اسراییلی در راکت‌پرانی‌های فلسطینی‌ها کشته و بیش از ۵۰ سرباز مجروح شده اند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد هم که به خاورمیانه سفر کرده، روز یکشنبه تازه ترین حمله اسراییل به غزه در منطقه شجاعیه را «بی رحمانه» خواند و گفت اسراییل باید برای حفظ جان غیرنظامیان اقدامات بیشتری کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، اسراییل را متهم به قتل عام در منطقه شجاعیه در حومه شرقی غزه کرد و سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

همچنین رویترز اوضاع در نوار غزه را آشفته توصیف کرده و نوشته است که مردم در بیمارستان شفا در محله شجاعیه غزه سراغ عزیزانشان را از یکدیگر می‌گیرند و مجروحان غرق در خون در گوشه و کنار کف بیمارستان به چشم می‌خورند.

آنان که سن و سالی دارند می‌گویند بعد از جنگ خاورمیانه در سال ۱۹۶۷ که اسراییل غزه را گرفت، این سهمگین‌ترین حمله اسراییل به نوار غزه است.

حملات پیاپی اسراییل به غزه پس از کشته شدن سه نوجوان یهودی در ماه گذشته اوج گرفت. اسراییل حماس را به قتل این سه نوجوان متهم کرد. بعد از آن قتل تلافی‌جویانه یک نوجوان فلسطینی در اورشلیم تنش‌ را دامن زد و در پی آن آتش جنگ را میان دو طرف برافروخته شد.

به گزارش خبرگزاری ها، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد هم روز چهارشنبه به درخواست مصر و کشورهای عرب برای بررسی وضعیت غزه جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد.