قتل تاره فارس مدلینگ عراقی، در روشنایی روز به دست یک گروه مسلح، خشم و ترس ملت عراق را در پی داشت.
به گزارش الشرق الاوسط، فارس در سال ۲۰۱۵ ملکه زیبایی عراق شد. این مدلینگ عراقی به بی‌پروایی معروف است چرا که وضعیت سنتی کشور عراق را لحاظ نمی‌کرد و همیشه عکس‌هایی با لباس‌های باز در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کرد.
اما شیوه کشتن این مدلینگ، قتل‌های پیشینی که زنان فعال مدنی و مدیران مراکز زیبایی را نشانه گرفته بود و همچنین اقدامات مبهم دولت در این خصوص، باعث ترس و اعتراض خیلی‌ها شد.
گفتنی است پیش از تاره فارس، هفته گذشته سعاد العلی فعال اجتماعی بصره و ماه پیش رفیف الیاسری مدیر مرکز زیبایی «باربی» به قتل رسیدند.
مقامات عراقی پیش‌تر اعلام کردند سعاد العلی توسط همسر سابق خود به قتل رسیده است ولی خیلی‌ها گفته آنها را قبول نکردند و قتل او را به شبه نظامیان و گروه‌های مسلح نسبت دادند.
وزارت خارجه عراق روز گذشته در این خصوص بیانیه‌ای صادر کرد و گفت «برای رفع ابهامات اقدام به بررسی فوری پرونده قتل تاره فارس کرده است که بعد از ظهر پنجشنبه گذشته در بغداد به ضرب سه گلوله کشته شد».
در این بیانیه همچنین آمده است «کمیته تحقیق پلیس بغداد نیز تحقیقات فشرده‌ای در محل حادثه انجام می‌دهد تا به سرنخ‌هایی برای کشف علت و اهداف جنایتکاران دست پیدا کند».
این وزارتخانه همچنین خبر کشته شدن سحر الابراهیمی مدیر مرکز ماساژ در بغداد را تکذیب کرد و از شبکه‌های اجتماعی خواست که در نقل اخبار دقت بیشتری به خرج دهند.
در این میان، فلاح المشعل سردبیر سابق روزنامه «الصباح» به الشرق الأوسط گفت هدف از این جنایت‌ها که افراد معینی را نشانه گرفته است «ایجاد موج رعب و وحشت داخلی نسبته به داعش است».
وی گفت «کشته شدن فعالان مدنی و نخبه‌هایی از میان پزشکان، قضات، مهندسین و دانشگاهیان، نشان از فرمانبرداری عراق از قاتلان و وحشیگری‌های آنها است».
حاکم الزاملی رئیس کمیته امنیت و دفاع در پارلمان سابق نیز در بیانیه‌ای که روز گذشته صادر کرد گفت: «بالا رفتن آمار ترورها که کارشناسان، پزشکان وهنرمندان را نشانه گرفته است حاکی از شکست سیستم امنیتی و اطلاعاتی کشور است که دلیل آن مشغولیت این سیستم به کارهای جانبی است. به اضافه اینکه متاثر از عدم وجود عوامل بازدارنده قانونی و سهل انگاری در پیگیری و مجازات مجرمین است».
الزاملی همچینین افزود «تکرار چنین اتفاقاتی در مدت اخیر که سعاد العلی و تاره فارس آخرین آنها بود در نتیجه انتشار غیرقانونی اسلحه است. از سوی دیگر بازدارنده‌ای برای انتشار مواد مخدر، سالن‌های قمار، محل فروش مشروبات الکلی و… وجود ندارد».
الزاملی وزارت کشور را به حمایت از جان مردم و تجدید نظر در کار اطلاعات دعوت کرد. وی همچنین از این وزارت خواست تا اقدامات فوری در زمینه پیگیری بانیان این جنایت‌ها را انجام دهد.
وی همچنین از این وزارت خواست تا افسران و مسئولین امنیتی که در وظایف خود کوتاهی کرده و این حوادث در منطقه تحت پوشش آنها اتفاق افتاده است را مجازات کند.