ارتش یمن مناطقی در ضالع را آزاد و مانع نفوذ حوثی‌ها به صعده شد

عدن: «الشرق الاوسط»

منابع نظامی میدانی گزارش دادند، حوثی‌ها دور روز پس از امتناع نمایندگان خود برای حضور در نشست مشترک کمیته هماهنگی استقرار نیروها حدیده به ریاست ژنرال پاتریک کامارت، با نقض توافقنامه به مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی حمله کردند.
به گزارش الشرق الاوسط، این در حالی است که بخش هماهنگی در مرکز عملیات پیشرفته در محور حدیده وابسته به ارتش یمن در گزارشی اعلام کرد: «شبه‌نظامیان حوثی از زمان آغاز آتش‌بس در تاریخ ۱۸ دسامبر گذشته تا روز دوشنبه صدها غیرنظامی از جمله زنان و کودکان را کشته و زخمی کردند. آنها در این مدت ۴۳۴ بار توافقنامه را نقض کرده و ۳۳ شهروند یمنی را کشته و ۲۶۳ تن دیگر را زخمی کردند».
به گزارش منابع رسمی، حملات حوثی‌ها با انواع مختلف سلاح ادامه دارد و منازل شهروندان، اماکن عمومی و پایگاه‌های ارتش ملی را مورد هدف قرار می‌دهند.
منابع میدانی ارتش یمن گزارش دادند که نیروهای دولتی مستقر در حدیده، حمله حوثی‌ها برای نفوذ به منطقه «کیلو ۱۶» واقع در ورودی جنوب شرقی شهر به سوی روستاهای مشانقه را خنثی کردند، به طوری که درگیری‌هایی شدیدی بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان رخ داد. این درگیری‌ها به شکست حوثی‌ها و عقب‌نشینی آنها منجر شد.
یک منبع دولتی به «الشرق الاوسط» می گوید نمایندگان دولت در نشست روز سه‌شنبه خود با کامارت و پس از امتناع حوثی‌ها برای حضور در این نشست، طرح احتمالی خود برای انتشار نیروها پس از خروج حوثی‌ها از شهر و بندرهای آن را ارائه دادند تا از این طریق گذرگاهی امن برای کمک‌های بشردوستانه ایجاد شود و مکانیسم هماهنگی و فعالیت افسران ارتباط اجرا شود.
این منبع در ادامه افزود: «نیروهای دولتی در استان حدیده اقدامات و تحرکات حوثی‌های مسلح در این استان را رصد کرده‌اند. آنها صدها تن از افراد مسلح را برای استقرار در جنوب حدیده استخدام کرده که به اجرای حملاتی از مناطق بیت الفقیه، حسینیه و زبید به سوی پایگاه‌های نیروهای دولتی در امتداد خط ساحلی اشاره دارد».