سعودی در ابوظبی آماده دیدار تدارکاتی با کره‌شمالی
لیست تیم ملی فوتبال سعودی برای حضور در جام ملت‌ها

در حالی‌که شنبه هفته آینده جام ملت‌های فوتبال آسیا در امارات آغاز می‌شود، تیم فوتبال سعودی آماده آخرین دیدار دوستانه خود در ورزشگاه بنی‌یاس مقابل کره‌جنوبی پیش از آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا می‌شود.
به گزارش الشرق الاوسط، این تیم در کنار قطر لبنان و کره شمالی کار سختی برای صعود ندارد اما شاهین‌های کویر برای دوباره اوج گرفتن در آسیا کار راحتی نخواهند داشت.
در این میان، لیست نهایی تیم ملی فوتبال سعودی برای این مسابقات اعلام شد و نکته قابل توجه الهلال رقیب تیم استقلال ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با داشتن ۶ بازیکن در این لیست بیشترین سهم از ملی‌پوشان را به خود اختصاص داده‌است.
فهرست بازیکنان تیم سعودی به شرح ذیل است:
دروازه بانان:
محمد العویس، ولید عبدالله، محمد الیامی
مدافعان:
حمدان الشمری، عبدلاله العمری، یاسر الشهرانی، محمد البریک، عمر هوساوی، محمد آل فتیل و علی البلیهی.
هافبک‌ها:
عبدالله الخیبری، عبدالله عطیف، ابراهیم غالب، ایمن الخلیف، حسین المقهوی، سلمان الفرج، یحیی الشهری، هتان باهبری، عبدالعزیز البیشی، عبدالرحمن غریب، سالم الدوسری.
مهاجمان:
فهد المولد، محمد الصیعری
تیم ملی سعودی در گروه پنجم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به همراه تیم‌های کره شمالی، قطر و لبنان قرار دارد.
سعودی یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در امارات حساب می‌شود؛ تیمی که دوباره خود را بازسازی کرده و با خوان پیزی اسپانیایی به دنبال تحقق این امر است.
دهمین حضور سعودی در امارات رقم می‌خورد جایی که شاهین‌های سبز آسیا در سال‌های ۱۹۸۴ و ۱۹۸۸ دوبار پیاپی قهرمان مسابقات شدن و در سال ۱۹۹۶ آخرین قهرمانی خود را تجربه کردند.
اگر چه از سال ۲۰۰۷ که فینال به عراق واگذار کردند؛ دیگر از درخشش سال‌های گذشته خبری نبود تا بعد از حدود دوازده سال با فن مارویک هلندی توانستند به جام جهانی ۲۰۱۸ صعود کنند و با پیروزی مقابل مصر به دومین پیروزی خود در بزرگترین رویداد جهان دست پیدا کنند.
در این میان، آخرین تمرین سبزپوشان در شرایطی برگزار شد که بیشتر تأکید بر حرکات سریع و ارسال پاس‌های کوتاه با پاس‌های تک ضرب داشت و حرکت از میانه زمین با تغییر جناحین هم در دستور کار آنها بود.
دیروز هم سعودی با تمام نفرات پشت درهای بسته تمرین کردند که این تمرین هم در بعد تاکتیکی و هم در بعد فیزیکی بود تا پیتزی سرمربی آرژانتینی شناخت بیشتری از نفراتی که می‌خواهد برای دیدار برابر کره شمالی استفاده کند، به دست بیاورد.