برزیل از انتقال سفارت خود به قدس عقب‌نشینی کرد

رام‌الله: «الشرق الاوسط»

احمد مجدلانی یکی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت: «کمیته در تصمیمی کنفرانس موسوم به وارشو که دولت آمریکا و وزیر خارجه این کشور با همکاری وزیر خارجه لهستان سعی در برگزاری آن دارند را تحریم کرد، چرا که یکی از اشکال عادی سازی مستقیم و علنی روابط با برخی کشورهای عربی و اسرائیل است».
به گزارش الشرق الاوسط، وی افزود: «در جلسه روز گذشته سازمان با درخواست از کشورهای عربی برای عدم حضور در این کنفرانس و اکتفا به طرح صلح عربی و قطعنامه‌های نشست ظهران در سال گذشته موافقت شد».
وی در ادامه یادآور شد: «همچنین برای ارسال نامه به همه کشورهایی که برای حضور در کنفرانس از آنها دعوت شده، توافق شد. این کنفرانس به منزله اقدامی از سوی آمریکا برای تضعیف نمایندگی سازمان آزادیبخش فلسطین و تبدیل موضوع اشغال به موضوعی دیگر است. واشنگتن سعی دارد از این طریق یک اتحاد منطقه‌ای به ریاست آمریکا و مشارکت اسرائیل برای مقابله با به اصطلاح تهدید ایران در منطقه ایجاد کند».
مجدلانی تأکید کرد: «در این نشست تشکیل دولت جناحی از جناح‌های مختلف سازمان آزادیبخش، انتخابات و نحوه اجرای آن نیز بررسی شد».
این سازمان روز گذشته در نشستی به موضوعات مربوط به رابطه با اسرائیل و آمریکا و جنبش حماس و همچنین برگزاری انتخابات و تشکیل دولت جدید فلسطین پرداخته شد.
محمود العالول معاون رئیس جنبش و عضو کمیته مرکزی نیز گفت: «در نشست امروز گام‌های مربوط به چالش‌های خارجی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در سایه این چالش‌ها باید امور داخلی خود را به شکلی بهتر سازماندهی کرده و رابطه با مردم را بهبود بخشیم تا با هماهنگی به مقابله با این چالش‌ها بپردازیم».
وی همچنین در موضوعی جداگانه گفت: «برزیل به‌طور رسمی به وزیر خارجه مصر اطلاع داد که از تصمیم خود برای انتقال سفارت برزیل از تل‌آویو به قدس عقب‌نشینی کرده‌است».