تکنولوژی هولوگرام او را در بزرگ‌ترین کنسرت مردمی در «زمستان طنطوره» برمی‌گرداند

العلا: «الشرق الاوسط»

شرکت‌کنندگان در جشنواره «زمستان طنطوره» پس از ۴۴ سال از درگذشت ستاره شرق ام کلثوم به کمک تکنولوژی «هولوگرام» در کنسرتش حضور می‌یابند. این تکنولوژی به کسانی که هم دوره این هنرمند نبوده‌اند و موفق به شرکت در کنسرت‌های بانوی آواز نشده‌اند، این فرصت را می‌دهد تا در فضای ترانه‌هایش زندگی کنند.
العلا با عمق تاریخی‌اش، شعله‌های استثنایی یکی از بزرگان هنر عربی در قرن بیستم را دو صدچندان می‌کند. در این کنسرت که در جشنواره زمستانی سعودی برگزار می‌شود، تعدادی از شخصیت‌های هنری و رسمی حضور می‌یابند.
شب ام کلثوم (فردا شب) به عنوان بزرگ‌ترین نمایش با استفاده از تکنولوژی «هولوگرام» به حساب می‌آید که آثار صوتی و تصویری را بسیار نزدیک‌تر به نمایش می‌گذارد و تصویری اساسی از شخص مورد نظر را مبنا قرار می‌دهد و فردی دیگر حرکات آن را به نمایش می‌گذارد.
عمر الراضی مدیر برنامه‌ها در مجموعه ام بی سی گفت، او از ۴ ماه پیش کار برای اجرای کنسرت ام کلثوم شروع کرده‌است تا مقدمات آن و انتخاب مکان آن در العلا را انتخاب کند. او توضیح داد، هولوگرام ابتکاری است که می‌تواند بسیار هوشمندانه هنرها را احیا کند.
الراضی در گفت‌وگو با «الشرق الاوسط» تأکید کرد، این کنسرت بزرگ‌ترین نمایش با استفاده از این تکنولوژی خواهد بود و به مدت دو ساعت طول خواهد کشید به گونه‌ای که صدای ام کلثوم با اجرای زنده موسیقی همراه می‌شود که گروه موسیقی مشهورام کلثوم به عهده دارند.
به گفته الراضی این کنسرت به نوعی ادای احترامی است به هنرمند فقید ام کلثوم. با اجرای برخی ترانه‌های ستاره شرق توسط استعدادهای هنری مصری از این بانوی آواز عربی تقدیرمی‌شود. او افزود، شب ویژه ام کلثوم در «زمستان طنطوره» شامل موزه‌ای از ابزار، وسایل و عکس‌های ویژه این بانوی فقید و برخی سازهای گروه است.
«الاطلال»، «الف لیله و لیه» و چند ترانه دیگر مجموعه‌ای از ترانه‌های ام کلثوم‌اند که عصر جمعه اجرا می‌شوند. جشنواره در ماه‌های آینده با استفاده ازتکنولوژی هولوگرام منتظر اجرای کنسرت‌های هنرمندانی چون عبدالحلیم حافظ و طلال مداح خواهد بود.