قاهره: جمال جوهر

رهبر یکی از گروهک‌های شبه‌نظامی لیبی، خود را به جورج واشنگتن، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا تشبیه کرده و گفت: «جورج واشنگتن رهبر یک گروه شبه نظامی بود که باعث شد آمریکا را پس از جنگ داخلی به قدرت بزرگ جهان تبدیل کند و من نیز همانند او خواهم بود».
به گزارش الشرق الاوسط، اظهارات اخیر صلاح بادی، رهبر گروهک معروف به «لواء الصمود» موجی از تمسخر را در محافل سیاسی و اجتماعی به ویژه در شرق لیبی را به راه انداخته است.
گفتنی است شورای امنیت سازمان ملل اخیرا تحریم‌هایی را علیه وی اعمال کرده است.
صلاح بادی افزود: «مبارزه تنها راه حل مشکلات لیبی است، چرا که هیئت سازمان ملل در این کشور وقت زیادی را تلف کرده و هیج کاری را از پیش نبرده است، در نتیجه جنگ مؤثرترین راه برای اعمال فشار بر آنهاست».
در همین باره، صالح هاشم اسماعیل، یکی از اعضای مجلس نمایندگان لیبی در گفتگو با «الشرق الاوسط» ضمن رد کردن اظهارات بادی اظهار کرد: «کسی که خواستار چنین چیزی باشد همانند تروریست‌هاست».
صلاح بادی متهم به آتش زدن و تخریب فرودگاه طرابلس در سال ۲۰۱۴ است. وی همچنین در درگیری‌های اخیر در پایتخت لیبی مشارکت داشت.
در این درگیری‌ها ده‌ها شهروند لیبی کشته و صدها تن مجروح شدند.
تحریم‌هایی که علیه بادی اعمال شده، شامل ممنوعیت وی از سفر و بلوکه کردن دارایی‌های او است، چرا که بادی همواره مانع اجرای راه‌حل‌های سیاسی در لیبی و مخالف دولت وفاق ملی در این کشور است.
بادی پیش از این اعلام کرده بود که فایز السراج، رئیس شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی هیچ گونه قدرت و اعتباری ندارد، زیرا او هیچ مبارزه‌ای علیه معمر قذافی و برای رسیدن به آزادی نداشته است.
صالح هاشم اسماعیل، استاد قانون بین‌المللی و نماینده شهر طبرق در پارلمان این کشور در پاسخ به رهبر گروهک «لواء الصمود» گفت: «بسیاری از مشکلات لیبی فقط از طریق گفتگو و دادن امتیاز و کوتاه آمدن حل می‌شود تا بتوانیم از این طریق ثبات را به کشور باز گردانیم، فراخواندن دیگران به جنگ امری منفور، نادرست و مذموم است».