معاون نخست‌وزیر گسترش جنبش‌های اعتراضی علیه دولت‌ها به تمام اروپا را تشویق کرد

در اقدامی ناگهانی و بی‌سابقه، دولت ائتلافی ایتالیا، روز گذشته حمایت خود را از اعتراضات ضددولتی جلیقه زردها در فرانسه اعلام کردند.
به گزارش الشرق الاوسط، در همین ارتباط لوئیجی دی مایو، معاون نخست‌وزیر ایتالیا در وبگاه رسمی حزب خود از معترضان جلیقه زرد فرانسوی خواسته‌است تا با ضعیف شدن کشورشان مقابله کنند و به گفته او به ضعف و سستی نه بگویند.
از سوی دیگر ماتئو سالوینی، یکی دیگر از معاونان نخست‌وزیر ایتالیا با انتقاد از امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرده‌است که صادقانه از مردمی که علیه دولت ضد مردمی اعتراض می‌کنند، حمایت می‌کند.
شنبه گذشته ۵ ژانویه، «جلیقه زردها» ی فرانسه برای هشتمین هفته پیاپی، در چند شهر مختلف این کشور تظاهرات کردند که بار دیگر این تظاهرات به خشونت کشیده شد.
بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه، در آخرین تظاهرات «جلیقه زردها»، حدود ۵۰ هزار نفر در سراسر این کشور تظاهرات کردند که ۳۴۵ نفر از آنان بازداشت شدند که در پاریس ۳۵ نفر همچنان در بازداشت بسر می‌برند.
پس از روی کار آمدن دولت ائتلافی پوپولیستی و عوام گرا متشکل از حزب راست‌گرای افراطی اتحاد و جنبش ۵ ستاره، خط مشی دولت ایتالیا در قبال پناهجویان و همچنین سیاست مالی تغییر کرده که منجر به ایجاد تنش با سایر کشورهای اروپایی شد.