ادینبورگ آن را به عنوانی بخشی از لباس پلیس تصویب کرد… اوتاوا برای اسب سواری از آن استقبال می کند

دو زن از نیروهای پلیس انگلیس هنگام مانور نظامی در منطقه هامر اسمیت در غرب لندن – عکس از گتی ایمجز

دو زن از نیروهای پلیس انگلیس هنگام مانور نظامی در منطقه هامر اسمیت در غرب لندن – عکس از گتی ایمجز

در حالی که بحث بر سر ممنوعیت لباس شنای «بورکینی» (مایو اسلامی) در فرانسه و اروپا تشدید شده است، پلیس اسکاتلند اعلام کرد حجاب را ضمن پوشش رسمی یکسان تأیید می کند، و کانادا در گامی برای تشویق زنان مسلمان برای پیوستن به نیروهای امنیتی، به زنان محجبه اجازه داد به «سوارکاران سلطنتی» بپیوندند.

با وجود این که افسران زن پلیس در پلیس اسکاتلند بعد از اخذ موافقت قبلی از مسؤلان می توانستند حجاب بپوشند، اما امروز این پوشش به عنوان بخشی از یونیفرم رسمی پلیس تبدیل شد.

فیل گورملی یکی از افسران ارشد پلیس گفت: «ما در راستای تضمین همه فرقه ها و جوامعی که به آن ها خدمت می کنیم گام بر می داریم، و امیدوارم افزودن این گزینه به لباس رسمی به ایجاد تنوع بیشتر در میان کارکنان کمک کند».

پلیس لندن پایتخت انگلیس از یک دهه پیش، حجاب را بخشی از لباس رسمی تأیید کرده بود. سخنگوی اسکاتلند یارد روز گذشته به «الشرق الأوسط» گفت: «حجاب انتخابی شخصی است، و هر کسی در پلیس پایتخت درخواست حجاب کند، به همراه یونیفرم رسمی یکسان پلیس برای وی تهیه می شود».

در کانادا نیز پلیس سوراکار سلطنتی این کشور به اعضای زن اجازه پوشیدن حجاب را داد و آن را بخشی از پوشش دانست، تا بدین وسیله زنان مسلمان را برای پیوستن به صف این پلیس ها تشویق کند.

اما در راستای جنجال موجود در فرانسه درباره «مایو اسلامی»، انتظار می رود که شورای دولتی امروز تصمیمی در مورد قانونی بودن اقدامات اتخاذ شده در بسیاری از شهرداری ها برای جلوگیری از پوشیدن آن صادر کند. این جنجال از مرزهای ملی فراتر رفت، به طوری که عکس های منتشر شده از پلیس شهرداری در شهر «کن» که یک زن را به در آوردن حجابی که به تن داشت مجبور می کردند باعث بر انگیخته شدن احساسات و خشم جهانی شد.