بغداد برای محکوم کردن مداخله ترکیه به سازمان ملل رجوع خواهد کرد

1449777005023559200

در حالی که دولت عراق اعلام کرد در خصوص نقض حاکمیت و تمامیت ارضی خود از سوی ترکیه به سازمان ملل و سایر نهادهای بین المللی رجوع خواهد کرد، شبه نظامیان شیعه معروف به «گروه مرگ» تهدید کردند در صورتی که ترکیه اقدام به خارج کرذن این نظامیان از عراق نکند، به زور متوسل خواهند شد.

ترکیه هفته گذشته گروهی از نظامیان خود را به پایگاهی نزدیک شهر موصل در شمال عراق اعزام کرد، که با انتقاد شدید دولت مرکزی عراق روبرو شد. بغداد این اقدام آنکارا را «نقض حاکمیت» عراق خواند و ضمن محکوم کردن آن، خواستار دخالت ناتو شد.

در مقابل، مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق گفت: « یک سوء تفاهم میان عراق و ترکیه هست، و مشکل بیش از حد لازم بزرگ شده است». وی افزود: «اردوگاه داوطلبان آزاد سازی موصل، که نیروهای ترکیه به آن اعزام شدند، با رضایت دولت عراق تاسیس شده بود».

در همین راستا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز گذشته گفت که اعزام گروهی از نظامیان این کشور به عراق بخشی از ماموریت بین المللی برای آموزش و تجهیز نیروهای عراقی برای مبارزه با گروه داعش بوده و آنها را از عراق خارج نخواهد کرد. با این حال دولت ترکیه اعلام کرد که اقدام به اعزام نیروهای بیشتر نخواهد کرد.