برندگان جوائز بیست‌ونهمین «جشنواره فیلم عربی» فامیک؛شهری درشمال شرق فرانسه اعلام شدند و فیلم لبنانی «نهارعید»(ساخته لوسیان بورجیلی) برنده جایزه بزرگ جشنواره شد. این جشنواره روز ۱۵ اکتبر به کارخود پایان داد.
هنرپیشه و عضو هیئت داوران فیلم‌های بلند داستانی، کارینا تیستا درباره فیلم برنده گفت:« این فیلم با ساخت بسیار ساده به ما یادآوری می‌کند که می‌توان با یک دکور و یک وضعیت و چند هنرپیشه و یک وعده عذایی خوب… با دعوت یک خانواده‌ای لبنانی به سفره غذا در زمان کنونی، محصولات سینمایی با سطح بالا ساخت». وی اضافه کرد:« فیلم ما را با پرسش‌ها و هراس‌های خانواده‌ای از طبقه متوسط این جامعه درگیرمی‌کند؛ خانواده‌ای غرق درمرداب تناقضات خویش که نمادی می‌شوند از نهاد‌های رسمی درشرف ازهم گسستن و مردود از نگاه نسل جوان».
اودرپایان گفت:« همه ما بر انتخاب این فیلم اتفاق نظر داشتیم. امیدواریم در سالن‌های سینمای فرانسه نمایش داده شود». گفتنی است فیلم سینمایی نهارعید ساخته لوسیان بورجیلی داستان مادری خانه‌دار را حکایت می‌کند به نام «ژوزفین» که توانست افراد خانواده را برای اولین باردور سفره نهارعید فصح گردهم بیاورد؛ افرادی که سالها از هم فاصله گرفته بودند و دورشده‌اند. شادی ظاهری که بر کشاکشی نهان میان افراد خانواده پرده می‌افکند و حادثه‌ای بسیار ساده سبب می‌شود تا اختلافات ریشه‌ای در زندگی‌شان بالابزنند، تا مادر و همه افراد خانواده فضای جشن و شادی را فراموش کنند. همه حوادث فیلم دور سفره غذا اتفاق می‌افتند و حس و حال خانواده لبنانی، مهمانانش و حرف‌هایی که معمولا در چنین دیدارهایی به سبک لبنانی رد و بدل می‌شوند را منعکس می‌کند.