بازداشت مجدد دختر معاون رهبر «اخوان المسلمین» و برخی دیگر به اتهام حمایت از تروریسم

قاهره: ولید عبدالرحمان

دستگاه قضایی مصر روز گذشته اعلام کرد؛ متهمان «تروریستی ولایت سینا» توانستند با یک هواپیمای بدون سرنشین (درون) جاسوسی کنند ضمن اینکه آنها در بیرون و داخل مصر نیز آموزش نظامی ببینند.
به گزارش الشرق الاوسط، نبیل صادق دادستان کل مصر ۴۳ متهم در پرونده معروف به «تروریست‌های ولایت سینا» وابسته به گروه تروریستی «داعش» را به دادگاه جنایی ارجاع داد. آنها به اتهام ارتکاب اعمال خشونت ‌آمیز در برخی از استان‌های این کشور همچون قاهره، جیزا، دقهلیه، قلیوبیه، کفر شیخ، فیوم و شمال سینا بازداشت شده بودند.
طبق حکم ارجاع دادستان، این متهمان توانستند ۷ «گروه هرمی» وابسته به «ولایت سینا» که خود شعبه‌ای از گروه تروریستی «داعش» است را از سال ۲۰۱۵ تا فوریه سال ۲۰۱۸ تشکیل دهند.
متهمان به جرم سرنگونی نظام با زور، اخلال در قانون، حمله به نیروهای مسلح و پلیس و تاسیسات آنان، قتل مسیحیان، تخریب کلیساها و دستبرد به اموال آنها، هدف قرار دادن زیرساخت‌های عمومی و مهم، برهم زدن نظم عمومی و امنیت جامعه و اقدام علیه امنیت کشور دست‌گیر شدند.
تحقیقات نشان می‌‎دهد که برخی متهمان از تروریست‌ها حمایت مالی کرده‌اند و برخی دیگر اسلحه‌ها و مهمات و پهباد برای آنها فراهم کردند.
از سوی دیگر، دادستان کل مصر عایشه الشاطر دختر خیرت الشاطر معاون رهبر اخوان المسلمین در مصر و ۵ نفر دیگر را به مدت ۱۵ روز برای انجام تحقیقات، دستور بازداشت مجدد آنها را صادر کرده است.
دادستانی اعلام کرد که این افراد به دلیل پیوستن به گروه‌های تروریستی و حمایت مالی از آنها بر خلاف قانون این کشور، متهم شمرده می‌شوند و باید در دادگاه جنایی محاکمه شوند.