آغاز انتخابات محدود پارلمان کردستان عراق

چهارمین دوره انتخابات اقلیم کردستان عراق امروز با شروع انتخابات توسط نیروهای پیشمرگه و نیروهای امنیت داخلی شروع به کار مى کند.
به گزارش الشرق الاوسط، اسماعیل خورمالی یکی از تصمیم گیرندگان کمیسیون برگزاری انتخابات تاکید کرد تعداد اعضای نیروهای مسلح و امنیتی که می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند ۱۷۴ هزار نفر است که ۶۲ هزار و ۴۶۵ نفر از آنها از استان سلیمانه و بقیه از اربیل و دهوک هستند.
انتخابات عمومی نیز قرار است از صبح روز یکشنبه آینده برگزار شود.
۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر حق شرکت در این انتخابات را دارند.
کمیسیون انتخابات ۱۲۰۰ مرکز انتخاباتی و ۵ هزار و ۹۳۳ ایستگاه انتخاباتی در سه استان اربیل، دهوک و سلیمانیه برای انتخابات این دوره که دوره چهارم پارلمان اقلیم کردستان است در نظر گرفته است.
۷۰۹ کاندیدا از ۲۸ نهاد سیاسی از جمله آنها ائتلاف «سردم-معاصر» شامل سه حزب «سوسیالیست دموکرات کردستان»، «کارگران کردستان» و «حزب دموکرات کردستان»، ائتلاف «وحدت ملی» که شامل احزاب «مسیحی بین النهرین»، «شورای ملی کلدانیان»، «جریان شلاما» و «جبهه اصلاحات» شامل حزب «اتحاد اسلامی کردستان» و «جنبش اسلامی کردستان» در این انتخابات شرکت می کنند.
این انتخابات برای انتخاب ۱۱۱ نماینده پارلمان اقلیم کردستان برگزار می‌شود.
۱۱ کرسی از آنها مختص قومیت‌های این اقلیم است که ۵ تا برای قومیت ترکمن، ۵ تا برای مسیحی‌ها و یک کرسی مختص ارامنه است.
براساس نتایج نظرسنجی‌های سازمان‌های جامعه مدنی، حزب «دموکرات کردستان» بیشترین رای را خواهد آورد پس از آن حزب «اتحاد قومی» است. حزب «جنبش تغییر» نیز جایگاه سوم در این نظرسنجی را به دست آورده است و بعد از آن احزاب «اتحاد اسلامی» و «اتحاد ملی» قرار گرفته‌اند.
لازم به ذکر است در انتخابات ۲۰۱۳ حزب «دموکرات کردستان» ۳۸ کرسی پارلمان و حزب «اتحاد ملی» ۱۸ کرسی آن را کسب کردند.