دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، امروز میزبان گفت‌وگوها میان حامدکرزی رئیس جمهوری افغانستان و نواز شریف نخست وزیر پاکستان در لندن بود.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، امروز میزبان گفت‌وگوها میان حامدکرزی رئیس جمهوری افغانستان و نواز شریف نخست وزیر پاکستان در لندن بود.

به گزارش بی بی سی فارسی، دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، امروز میزبان گفت‌وگوها میان حامدکرزی رئیس جمهوری افغانستان و نواز شریف نخست وزیر پاکستان در لندن بود.

یک سخنگوی دولت بریتانیا گفت که در این نشست که در دفتر نخست وزیر بریتانیا برگزار شد، سه رهبر در مورد صلح، ثبات و توسعه منطقه صحبت کردند.

او گفت که هر سه جانب تعهد خود بر یک روند صلح به رهبری افغانستان را دوباره تکرار کردند.

جزییات بیشتری در مورد این نشست که در حاشیه مجمع اقتصادی جهان اسلام در لندن برگزار شد، منتشر نشده است اما پیشتر اعلام شده بود که نقش پاکستان در تامین صلح در افغانستان و سرنوشت ملابرادر فرد پیشین شماره دوم گروه طالبان از موضوعات اصلی مورد بحث در این نشست است.

آقای کرزی پیوسته از پاکستان خواسته است تا اعضای ارشد طالبان را از زندانهای این کشور آزاد کند تا آنها بتوانند نقش موثری در مذاکرات میان طالبان و دولت افغانستان ایفا کنند.

این نشست در زمان مهمی برگزار می‌شود. قرار است نیروهای بین‌المللی تا پایان سال آینده از افغانستان خارج شوند و همچنین افغانستان سال آینده شاهد برگزاری یک انتخابات مهم ریاست جمهوری خواهد بود.

نگرانی‌های مطرح است که پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان خشونت‌ها و بی‌ثباتی در افغانستان بالا بگیرد و موجب بی‌ثباتی در منطقه شود.

دولت افغانستان مدعی است که طالبان افغان به کمک مقامات امنیتی پاکستان از اراضی پاکستان به عنوان پناهگاه‌های آموزشی و استخدام نیرو بهره می‌برند.

از سوی دیگر ادعاهای مطرح است که طالبان پاکستانی به صورت فزاینده از مناطق کوهستانی مرزی افغانستان به عنوان پناهگاه استفاده می‌کنند.

مقامات افغان می‌گویند نفوذ پاکستان در آوردن رهبری طالبان افغان بر سر میز مذاکره کاملا حیاتی است. اسلام‌آباد معترف است که روابطی با جنگجویان طالبان دارد اما کنترل مستقیم بر این گروه ندارد.