نمایی از مجتمع تفریحی تاج اکزوتیکا

نمایی از مجتمع تفریحی تاج اکزوتیکا

مالدیو کشوری است با هزار و دویست جزیره که هر یک از این جزایر در زیبایی و شکوه گوی سبقت را از دیگری می رباید. جزایری پرجاذبه، که زیبایی و جذابیت آن ها به واسطه نخل های درهم تنیده اطرافشان دو چندان شده است. به همین خاطر جزایر مالدیو را «رویایی ترین مقصد» نامیده اند.

اما دشواری سفر به ویژه برای کسانی که از هواپیما ترس دارند، تنها مشکل پیش روی گردشگران برای سفر به مالدیو است. هواپیماهای تک موتوره که مالدیوی ها آن را تاکسی آبی می نامند از اصلی ترین وسایل حمل و نقل به شمار می روند. برای رفتن از فرودگاه به سمت جاذبه های گردشگری ماله پایتخت مالدیو به ناچار باید سوار بر قایق یا هواپیما شد.

از فرودگاه تا جزایر مالدیو باید ۳۰ دقیقه پرواز با هواپیما را تحمل کرد. پس اگر از این جای مطلب با ما همراه شده اید تا آخر با ما بمانید تا با مجتمع تفریحی «تاج اکزوتیکا ریزورت و اسپا» آشنا شوید. این مجتمع نزدیک ترین جزیره به فرودگاه است و برای رفتن به آن نیازی به مسافرت با هواپیما نیست. تنها کافی است سوار بر قایق های سریع السیر اختصاصی مجتمع شوید تا ظرف پانزده دقیقه، سفر واقعی و خیال انگیز شما آغاز شود.

بیشتر مجتمع های تفریحی مالدیو با توجه به موقعیتشان، دیدنی و جذاب هستند، اما زیبایی دریا و رنگ آبی لاجوردی آن فضا را برای خودنمایی این مجتمع ها تنگ کرده است. با وجود این، مجتمع تفریحی تاج از امتیازاتی هر چند جزیی برخوردار است که آن را از دیگر مجتمع ها متمایز می کند. به جز نزدیکی به فرودگاه و قرار گرفتن در ساحل بزرگترین دریاچه آب شور، تمایز اصلی زمانی جلوه گر می شود که با قایق وارد بندرگاه کوچک مجتمع می شود. جایی که آب رنگ دیگری می یابد تا جذابیت آن دوچندان شود.

کلبه ای در وسط اقیانوس در مالدیو

کلبه ای در وسط اقیانوس در مالدیو

پس از اندکی درنگ، خدمه مجتمع با لباسی به رنگ آبی دریاچه در خدمت شما هستند. مردان و زنانی که با نوای سازهای کوبه ای شما را به آلاچیق چوبی فرا می خوانند تا پس از استقبالی شگفت انگیز با طنین نوای موسیقی مانده در گوش، سفر واقعی شما آغاز شود. عطر گردن آویز یاسمین برگردن گردشگران خاطره ای خواهد بود، معطر که با ثبت آن توسط عکاس حرفه ای مجموعه به سفری رویایی و خاطره انگیز بدل خواهد شد.

اولین برخورد همیشه از اهمیت زیادی برخوردار است و در همین زمان است که معلوم می شود شما شیفته مکانی شده اید یا خیر. شاید گاهی ما دید درستی نداشته باشیم و نتوانیم با مکان ارتباط برقرار کنیم، اما به یقین طولی نمی کشد که از قضاوت زودهنگام خود پشیمان می شویم. با ورود به مجموعه تاج ادراک شما، رای به درستی برداشت شما می دهد. از همان ثانیه های ابتدایی گرمی و صمیمت فضا را احساس می کنید و آنچه ناخودآگاه بیش از هر چیز دیگری حس می شود، محبت ذاتی کارکنان است، چرا که کادر اجرایی مجموعه به مثابه خانواده ای کوچک در کنار شما هستند. خود مجموعه نیز نسبتا کوچک است و از ۶۴ ویلا تشکیل می شود که برخی از آنها مشرف به دریاچه و برخی دیگر مشرف به اقیانوس هند است. اما طبیعت دریاچه و اقیانوس هر دو با سخاوت تمام، زیبایی های خود را به شما هدیه می دهند.

رستوران های باشکوه در مالدیو

رستوران های باشکوه در مالدیو

طراحی همه ویلاها متناسب با جزیره ای که آن را «بادام هندی» می نامند صورت گرفته است. جزیره ای تزیین شده با شن های سفید و درختان درهم تنیده استوار در اطراف مسیر باریک آن. مسیری که پهنای آن به اندازه عبور یک «باگی» است. وسیله ای شبیه ماشین های زمین گلف که شما سوار بر آن از مسیر اصلی گذر می کنید. در طول مسیر، نسیم اقیانوس پرده های سپید حریر را به رقص در می آورد. تزئینات ویلا خاص کشور مالدیو بوده و روایتگر سنت های این سرزمین است که پس زمینه منظره بیرون به آن ها جلوه ای خاص داده است.

کادر اجرایی مجموعه با فرا رسیدن شب شما را به صرف غذا در یکی از رستوران های مجتمع دعوت می کنند و در این فرصت تخت شما را با استفاده از گل های زیبای سرخ و تصویری هنری به شکل قلب تزیین می کنند تا بار دیگر شما را در هنگام بازگشت غافل گیر سازند.

ویلا در مجاورت ساحل در مالدیو

ویلا در مجاورت ساحل در مالدیو

آنچه در داخل و خارج ویلا به چشم می خورد وان است. وان آب گرم با عطر صابونی دل انگیز که کف های آن با گل تزیین شده و انتظار بازگشت شما را می کشد.

میان مهمانان و کارکنان مجموعه رابطه ای ویژه برقرار است، به گونه ای که مهمانان به هیچ وجه برخورد ناشایستی از سوی کارکنان احساس نمی کنند. تمام تلاش کارکنان جلب رضایت مهمانان است. در همه ویلاها برکه ای مخصوص برای شنا وجود دارد که راه به دریا دارد تا در صورت تمایل در دریا نیز بتوان شنا کرد، اما استراحت بر روی تاب چوبی که با الیاف گیاهی نرم پوشیده شده را نباید از یاد برد. دراز کشیدن بر روی این تاب یعنی فرورفتن در خوابی ناز و دل انگیز.

رستوران های باشکوه در وسط دریا در مالدیو

رستوران های باشکوه در وسط دریا در مالدیو

رستوران ها… با هر بار رفتن به رستورانی جدید و خوردن غذایی لذیذ، تجربه غذا در رستوران «Deep End» زنده می شود. اغراق نیست اگر بگویم این رستوران بهترین رستوران جهان است. این رستوران در دورترین بخش جنوبی جزیره قرار دارد؛ جایی که مجتمع تفریحی نیز همان جا است. با ورود به رستوران، تصور اینکه در جزیره بادام هندی هستید،از ذهن پاک می شود. این رستوران تداعی گر سالن نمایشی جادویی است که تلألو نور چلچلراغ بزرگ آویزان از سقف آن تا اعماق اقیانوس را روشن می کند. میزها با چیدمانی دایره ای شکل با استفاده از طناب ملوانی محصور شده اند.

مهمتر از تزیینات، طعم خاص غذا و چینش آن است. پس از صرف انواع غذاها که توسط آشپزهای ماهر و بهترین مواد اولیه تدارک دیده شده، نوبت به شیرینی می رسد. انتظار برای ظرف شیرینی بیهوده است. این ظرف همانند تابلویی هنری و زیبا در برابر دیدگان شما ایجاد می شود. ابتدا ظرفی پلاستیکی در مقابل شما قرار می گیرد تا سرآشپز آن را با شکلات و دیگر خوراکی های وسوسه انگیز به تابلویی زیبا بدل سازد. در نهایت دستان شما تشویق گر انگشتان هنرمندی خواهد بود که زیباترین تابلوی خوردنی را برای شما خلق است.

نمایی از اتاق نشیمن در یکی از ویلاهای مالدیو

نمایی از اتاق نشیمن در یکی از ویلاهای مالدیو

از دیگر رستوران های مجموعه رستوران « ۲۴ درجه» است که صبحانه، ناهار و شام را می توان در آن صرف کرد. در این رستوران انواع غذاهای خوشمزه مالدیویی که مخلوطی از غذاهای آسیایی، هندی و اروپایی است را می توان امتحان کرد. غذای دیگر کشورها نیز متناسب با تمامی ذائقه ها در این رستوران طبخ می شود. می توانید به «کافی شاپ اکواتور» هم سری بزنید؛ جایی که صندلی های آن مستقیما بر روی ساحل دریا قرار دارد. مهمتر اینکه قلیان یکی از گزینه ها اصلی در منوی این کافی شاپ است. ناگفته نماند، اگر چه تمامی میهمانان این کافی شاپ غربی هستند، اما کشیدن قلیان را فراموش نمی کنند. شاید این اولین نفوذ جدید به ذائقه غربی ها باشد.

شامگاهی دل انگیز در جزایر رمانتیک مالدیو، مکانی رویایی که مقصد عشاق و زوج های جوان است. اگر چه در این میان خانواده هایی با فرزندان خود نیز حضور دارند؛ حریمی خصوصی و مملو از عشق و دلدادگی.

مهمانان می توانند با رزرو اتاقی دو نفره بیرون از ویلا و کنار ساحل شب را سپری کنند. میزی مزین به شمع و پیشکاری مخصوص که تمام شب در اختیار زوج ها است؛ منظره ای افزون از زیبایی. تاریکی محض که درخشش کم سوی ستارگان و پرتوی طلایی شمع ها آن را درخشان می کند.

مرکز درمانی… کنجی دنج در جزیره برای آرامش و استراحت. مرکز «جیوا گراند اسپا» مکانی برای طب مخصوص هندی است که جایزه برتر درمان به شیوه «آیورودا» را به خود اختصاص داده است. در این مرکز دیگر شیوه های درمانی نیز وجود دارد که البته درمان به فلسفه هندی را اساس کار خود قرار داده است. آیورودیک ها یا همان متخصصان این شاخه پزشکی با برنامه هایی ویژه اقدام به کاهش وزن مراجعان می کنند. «اسپا جیوا گراند» اولین مرکز طب هندی در خارج از هند محسوب می شود. پس از درمان، استراحت بر روی تخت با بالشت های نرم و راحت یا استراحت در ایوانی که یک سوی آن در آب قرار دارد ضروری است. تختی مخصوص استحمام با گل و لای در زیر نور خورشید نیز وجود دارد.

کلاس های مخصوص باشگاه تندرستی با دیوارهای بلورین و در مجاورت دریا جایی است که دوستداران یوگا و تمرین های ورزشی را به خود فرا می خواند.

با ورود به مجتمع، خدمتکار مخصوص، شما را تا ویلا همراهی کرده و همه چیز را درباره مجتمع شرح می دهد. با فشردن کلید مخصوص بر روی تلفن این پیشکار در خدمت شما خواهد بود تا به دلخواه شمادر هر لحظه، شما را به رستوران ببرد.

فعالیت ها… شنا کردن در آب، اکثر مواقع به دلیل کم عمق بودن ساحل دریاچه آب شور امکانپذیر نیست. از همین رو مجتمع زمان هایی معین را قرار داده تا با قایق به مکان های مناسب شنا رفته و با لاک پشت ها در آب غوطه ور شوید. مجتمع تفریحی «تاج اکزوتیکا» برنده جایزه سومین مجتمع برتر جهان و اولین مجتمع مالدیو را کسب کرده است. این مجتمع زیر مجموعه «هتل های زنجیره ای تاج» متعلق به خانواده هندی تاتا است.

به دلیل نزدیکی مجتمع با ماله پایتخت مالدیو می توان با قایق های شبانه روزی مجتمع در سفری اکتشافی به ماله رفته و از بناهای رنگارنگ آن دیدن کنید. از آنجا که اکثر مردم ماله مسلمانان هستند مساجد زیادی در این شهر وجود دارد که حتما باید از نزدیک آن ها را مشاهده کرد؛ نظیر مسجد جامع «هوکورو میسکی» که تاریخ بنای آن به سال ۱۶۵۶ بر می گردد. این مسجد در مقابل مقر رسمی ریاست جمهوری که پیش از جنگ جهانی اول ساخته شده قرار دارد و دیوارهای آن با مرجان شیاردار پوشیده شده است.

دوستداران هنر زیبای معماری بازدید از مرکز اسلامی که در سال ۱۹۸۴ بنا شده را نباید از دست دهند. از ویژگی های خاص این بنا، معماری مدرن آن و پله هایی است که مستقیما به موزه ملی و پارک سلطان راه دارد. تمامی مکان های دیدنی این پایتخت کوچک در یک مکان گردآمده اند. در کنار ساختمان های بلند و رنگارنگ، ساحل مصنوعی، برکه های شنا و محل هایی برای استراحت وجود دارد.

مالدیوی ها مردمانی صلح طلب و دوستدار زندگی با اسم هایی عجیب و غریب … از اسامی خانه ها و ساختمان ها در ماله می توان به این موضوع پی برد. اسم هایی که برخی از آنها برگرفته از دریا است، نظیر «نسیم دریا»، «خانه آفتاب» یا عناوینی که بسیار نامانوس تر هستند مانند «به یاد من باش» یا «سرای خوشبختی».

حتما در میان این بناها با پای پیاده گشتی بزنید و با فرهنگ مردم این کشور بیشتر آشنا شوید.

در ماله بازار و محلات متعددی برای خرید وجود دارد، اما بهتر است از بازارهای خرید کنید که انواع خوراکی ها و ماهی ها در آن به وفور یافت می شود. پارچه های رنگین و مختلف نیز بازارهای خاص خود را دارند. بازدید از سرای کتاب های کوچک و سوغاتی را نیز نباید از یاد برد.

چنانچه تمایل داشته باشید لحظاتی را تنها در میان اقیانوس بگذرانید می توانید با اجاره کلبه ای به این رویای خود، تحقق ببخشید. کارکنان مجتمع با وسیله نقلیه کوچکی شما را به آن جا خواهند برد و شما می توانید در صورت تمایل غذای خود را نیز آنجا میل کنید. پس از آن، شما را به مجتمع تفریحی باز خواهند گرداند. این ایده با استقبال اکثر زوج های جوان روبرو می شود، چرا که تجربه ای بی نظیر و فراموش ناشدنی در نوع خود است. عکاسی حرفه ای مجتمع نیز در اختیار زوج ها قرار می گیرد تا رویایی ترین لحظه زندگی آنها میان آب به تصویر کشیده شود.

رستوران های زیادی در ماله وجود دارند که انواع غذاهای محلی، تایلندی و هندی را به مشتریان عرضه می کنند، اما غذاهای مالدیویی خوشمزه ترین غذاهای اقیانوس هند هستند. انتخاب غذایی که ماهی از مواد اصلی آن است، حتما جزء گزینه های اصلی مشتریان خواهد بود. پس از صرف غذا لحظاتی را در یکی از کافی شاپ های شهر به استراحت بنشینید تا از انواع آب میوه های تازه و قهوه لذت ببرید.