ارائهٔ فرصت‌های گردشگری، صنعتی و انرژی جایگزین توسط اتاق‌ بازرگانی سوریه

در گردهمایی بخش خصوصی سوریه-امارات سرمایه‌گذاران اماراتی فرصت همکاری سرمایه‌گذاری و تجاری را با بازرگانان سوری بررسی کردند.
به گزارش الشرق الاوسط، این گردهمایی که به همت اتحادیهٔ اتاق‌های بازرگانی و صنایع امارات و با همکاری اتاق تجارت و صنعت ابوظبی برگزار شد، بر روی موضوع‌هایی از جمله صنایع، مبادله تجاری، صادرات، نمایشگاه‌ها، کشاورزی، توسعه عمرانی، گردشگری و انرژی جایگزین متمرکز بود.
محمد ثانی مرشد الرمیثی رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و صنایع امارات- رئیس اداره اتاق بازرگانی و صنایع ابوظبی در این گردهمایی ضمن تأکید بر اهمیت شراکت‌های تجاری مختلف در همه بخش‌های سرمایه‌گذاری در دو کشور عنوان کرد چارچوب این همایش در راستای بررسی مهم‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری است که باعث ایجاد شراکت‌های تجاری و طرح‌های جدید می‌شود.
«محمد حمشو» رئیس هیئت بازرگانان سوریه- دبیرکل اتحادیه اتاق‌های بازرگانی سوریه نیز بر اهمیت این گردهمایی‌ها جهت فعالسازی مجدد همکاری در زمینه سرمایه‌گذاری و تجارت در راستای توسعه اقتصادی، تأکید کرد.
در این گردهمایی مهم‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری و انگیزه‌های موجود برای سرمایه‌گذاران اماراتی توسط مدیران و بازرگانان سوری در بخش توریستی، خدمات، صنعت، انرژی جایگزین و… مطرح شد.
آنها همچنین بر تلاش خود در جهت شراکت‌های تجاری میان سوریه و امارات و استفاه از تجربه‌های امارات در بخش‌های تجاری و سرمایه‌گذاری تأکید کردند.
گفتنی است که در ۲۷ دسامبر ۲۰۱۸ (۶ دی ۱۳۹۷) امارات سفارت خود را در دمشق پس از پنج سال بازگشایی کرد و وزارت این کشور هدف از این اقدام را اهمیت دولت امارات به عادی‌سازی روابط با سوریه عنوان کرد.