صعود سامورایی‌ها با دفاع اتوبوسی

در یک بازی عجیب و در حالی که سعودی بیش از ۷۰درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت، ژاپنی‌ها فقط با یک ضربه در چارچوب دروازه سعودی، این تیم را شکست دادند و به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌ها رسیدند.
به گزارش الشرق الاوسط، علیرغم دفاع اتوبوس ژاپن و دستور ضدحمله، دو تیم در این بازی نمایشی روان ارائه کردند و سعودی هیچگاه چهره یک تیم بازنده را نداشت.
نفرات اصلی سعودی‌ها در مسابقه امروز برابر ژاپن، نسبت به دیدار اخیرشان مقابل قطر سه تغییر داشته که یاسر الشهرانی، عبدالعزیز البیشی و سالم الدوسری به ترتیب جانشین حمدان الشمرانی، عبدالرحمن غریب و یحیی الشهری شدند.
تیم ملی سعودی که به‌عنوان دومین تیم مرحله گروهی به دور یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۹ رسیده بود، امروز در حالی به مصاف ژاپن، صدرنشین گروه F رفت که شروع بهتری از سامورایی‌ها داشت و نبض بازی را در دست گرفت، اما نتوانست به گل برسد تا اینکه شاگردان موری‌یاسو در دقیقه ۲۰ روی ارسال کرنر و ضربه سر تاکهیرو تومی‌یاسو در نخستین حمله خود به گل برسند و دروازه محمد العویس را باز کنند.
در ادامه مسابقه ملی پوشان سعودی تلاش زیادی برای جبران نتیجه کردند و تا پایان مسابقه مالکیت ۷۶ درصدی داشتند و با ۱۵ شوت به دنبال زدن گل تساوی بودند، اما در روزی که تنها یکی از شوت‌های آنها داخل چارچوب بود و از سوی دیگر سامورایی‌ها با دفاع اتوبوسی اجازه گلزنی نمی‌دادند، در نهایت شاگردان پیتزی در جبران نتیجه ناموفق عمل کردند تا در نهایت تیم ژاپن راهی مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌ها شود.
سامورایی‌ها ساعت ۱۶:۳۰ روز پنج‌شنبه هفته جاری، دیدار مرحله یک چهارم نهایی خود را در استادیوم هزاع بن زاید العین مقابل تیم ملی ویتنام برگزار می‌کنند که تیم برتر این مسابقه، باید در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده جدال تیم‌های ایران و چین برود.
در این میان، خوان آنتونیو پیتزی سرمربی تیم ملی سعودی می‌گوید بازیکنانش تمام تلاش خود را کردند اما ژاپنی‌ها در بهترین تیم‌های اروپا هستند و جزو بهترین تیم‌های آسیا هستند.
پیتزی پس از بازی گفت: من از بازیکنان خواستم ایده‌ها و استراتژی‌های من را اجرا کنند و آن‌ها همین کار را کردند. ما اشتباهاتی داشتیم و این را می‌دانیم و در آینده نقص‌ها را بر طرف خواهیم کرد.
وی افزود: بازیکنان من را با این بازی و بازی قبلی نسنجید. آن‌ها امروز برابر یکی از بهترین تیم‌های آسیا بازی کردند، تیمی که بازیکنان زیادی در اروپا و بهترین تیم‌ها دارد.
سرمربی آرژانتینی در آخر راجع به انتقاداتی که از ترکیبش بود هم گفت: ما بهترین بازیکنان را انتخاب کردیم و همگی مستحق حضور در جام ملت‌ها و ترکیب اصلی بودند. من از آن‌ها بابت نمایش‌هایشان رضایت کامل دارم.