واشنگتن: نیروهای ما همچنان در منبج حضور دارند… گردان‌های مخالف تحت حمایت ترکیه به منطقه منبج اسلحه و مهمات ارسال کردند

ارتش سوریه در یک اقدام تعجب‌برانگیز اعلام کرد که نیروهای خود را روز گذشته در شهر منبج در حومه استان حلب واقع در شمال سوریه، مستقر کرده‌است.
به گزارش الشرق الاوسط، این اقدام ارتش در حالی صورت می‌گیرد که «یگان‌های حفاظت از مردم کُرد» از دولت دمشق خواسته بودند شهروندان منبج را از تهدید حمله‌های ترکیه به این شهر محافظت کند.
در همین راستا، ائتلاف بین‌المللی مبارزه با تروریسم به رهبری آمریکا که نیروهای نظامی آن نیز در منبج حضور دارند، گفت: «نیروهای سوریه هنوز وارد شهر نشده‌اند اما در حومه آن استقرار پیدا کرده‌اند».
از سوی دیگر گردان‌های مخالف سوری که تحت حمایت ترکیه فعالیت می‌کنند، گفتند که در حال آماده‌سازی و ارسال مهمات جهت آغاز عملیات قریب‌الوقوع، علیه این شهر هستند.
خبرگزاری «رویترز» به نقل مرکز دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه به حومه شهر منبج وارد شدند و در یک قدمی نیروهای مخالف سوری قرار گرفته‌اند.
به گزارش رویترز؛ شهر منبج که توسط ائتلاف آمریکا در سال ۲۰۱۶ از دست «داعش» آزاد شده بود، پس از اینکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفت نیروهای خود را از آن خارج کند به یک منطقه پرتنش تبدیل شده‌است. این نیروها به عنوان یک مانع از حمله نیروهای ترکیه به این شهر جلوگیری می‌کردند.
یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری «رویترز» گفت: «نیروهای آمریکایی موقعیت خود را در منبج تغییر نداده‌اند و ده‌ها تن از سربازان ما هنوز آنجا حضور دارند».
این مقام رسمی افزود: «هیچ نیرویی از ارتش سوریه در داخل منبج دیده نشده‌است، و این نشان می‌دهد که نیروهای نظامی سوریه در حومه شهر هستند».