در نامه ای به «الشرق الأوسط» از وضعیت جسمانی خود شکایت کرد

ابو حمزه در میان حامیان خود هنگامی که در بریتانیا بود پیش از بازداشت شدن و فرستادن او به آمریکا

ابو حمزه در میان حامیان خود هنگامی که در بریتانیا بود پیش از بازداشت شدن و فرستادن او به آمریکا

ابو حمزه المصری، رهبر بنیادگرایی که محکومیت مادام العمر خود به اتهام تروریسم را در زندانی در ایالت میسوری آمریکا می گذراند، فاش کرد که از زمانی که از انگلیس اخراج شد و به ایالات متحده رسید، در زندان انفرادی به سر می برد و مقامات زندان وضعیت او را به عنوان معلولی که دستان خود را از دست داده است درک نمی کنند.

ابو حمزه در پیامی که «الشرق الأوسط» نسخه ای از آن را از طریق خانواده اش دریافت کرد گفت که اخیراً به او اجازه داده شده بود که هر ماه یک بار به مدت ۳۰ دقیقه با خانواده اش صحبت کند، سپس برای بیش از سه ماه از تماس با خانواده منع شد. او توضیح داد که علت این مجازات ناتوانی وی در دادن نمونه ای از ادرار به آن ها بوده است. ابو حمزه درباره این امر گفت، اگر می توانست این کار را انجام می داد.او افزود که قوطی که برای اخذ نمونه به او داده شده بود بسیار کوچک بود به طوری که او به علت نداشتن دو دست نتوانسته بود آن را نگه دارد.

ابو حمزه با شوخی گفت که او سلامت است و تنها کاری که می تواند انجام دهد شمارش تعداد دنده های خودش است، که این بدین معنا است که مقدار زیادی از وزن خود را از دست داده است تا جایی که دنده هایش نمایان شده و قادر به شمارش آن ها می باشد.