۴۰ کشته در انفجار روز گذشته دانشکده پلیس در صنعا

مبازرسان و نیروهای امنیتی در بازدید از مکان انفجار بوسیله خودروی بمب گذاری شده روز گذشته در صنعا (آ.ب)

بازرسان و نیروهای امنیتی در بازدید از مکان انفجار بوسیله خودروی بمب گذاری شده روز گذشته در صنعا (آ.ب)

برخی منابع محلی در استان مآرب یمن، از آمادگی مسلح قبیله ای، برای دفع هر گونه تلاش حوثی ها برای به کنترل گرفتن مناطق مهم نفتی خبر دادند. این منابع به «الشرق الأوسط» گفتند « در حالی است که اخباری مبنی بر آمادگی حوثی ها برای پیشروی گسترده به سوی استان مآرب، از سمت دو استان مجاور آن یعنی صعده و جوف، به گوش می رسد، قبایل استان، برای دفاع کردن از آن آماده می شوند».

از سوی دیگر، حوثی ها به منزل فیصل مکرم، رئیس هیئت مدیره و مدیر مسئول روزنامه رسمی «الثوره» هجوم بردند و وی را به استعفا و تحویل دادن مهر مؤسسه به آنها مجبور کردند. به دنبال اشغال مؤسسه از سوی حوثی ها، روزنامه توسط کادر پیرو آنها به چاپ رسید.

در حادثه ای دیگر، روز گذشته بیش از ۴۰ دانشجو که درخواست پیوستن به دانشکده پلیس صنعا را داده بودند، در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده که درب دانشکده را هدف قرار داده بود، کشته شدند. گفته می شود که این خودرو توسط یک انتحاری هدایت می شد. کشورهای شورای همکاری خلیج، و کشورهای دیگری مانند ایالات متحده و فرانسه این هجوم را به شدت محکوم کردند.

به لحاظ سیاسی، عبدربه منصور، رئیس جمهور یمن، یکی از شخصیت های سلفی برجسته را به پست دولتی بالایی منصوب کرد. محمد موسی عامری، رئیس حزب «الرشاد» سلفی، روز گذشته، برای تصدی پست وزیر دولت و عضو شورای وزیران، سوگند یاد کرد. این اولین باری است که سلفی ها، به صورت رسمی، به چنین پستی در حکومت دست می یایند.