ائتلاف حامی دولت قانونی یمن در بیانیه ا‌ی دهگانه به گزارش کمیسر عالی حقوق بشر درباره بحران یمن واکنش نشان داد و آن را «جهت دار» و «دارای مجموعه ای از مغالطات، ادعاهای واهی» توصیف کرد، از سوی دیگر این گزارش توسط گروه های حکومتی یمن مخالف حوثی ها و نهادهای عربی و جهانی حقوق بشر محکوم شد.
به گزارش الشرق الاوسط، ائتلاف حامی دولت قانونی یمن از گزارش کمیسر عالی حقوق بشر در تاریخ ۲۸ آگوست ۲۰۱۸م در رابطه با وضعیت حقوق بشر در یمن و ادعاهای صورت گرفته اطلاع یافته و پس از بررسی‌های لازم از طریق گروه‌های کارشناسی متخصص اعلام می‌کند:
۱٫ ائتلاف همواره نسبت به همکاری شفاف با گروه‌های کارشناسی تعیین شده از سوی کمیساریای عالی حقوق بشر در ماه دسامبر ۲۰۱۷م تاکید داشته است.
۲٫ ائتلاف حامی دولت قانونی یمن همواره نسبت به تعهد و التزام خود به اتخاذ اقدامات لازم جهت حمایت از غیرنظامیان براساس قوانین انسانی بین المللی تأکید می‌کند.
۳٫ گزارش کمیسر عالی حقوق بشر حاوی مغلطه‌هایی در رابطه با جلوگیری ائتلاف از ورود کمک‌های انسانی است و همکاری مستمر ائتلاف با سازمان‌ ملل و نهادهای امدادی وابسته به آن برای تسهیل وصول کمک‌های انسانی به یمن خود بزرگترین پاسخ به این ادعاست و اینکه کمیساریای عالی حقوق بشر نقش انسانی کشورهای ائتلاف و کمک‌هایی که روانه‌ی یمن کرده‌اند را نادیده می‌گیرد که جای بسی تعجب و شگفتی دارد.
۴٫  این گزارش همچنین حاوی مغلطه‌های روشی و اصولی است و در گزارش رخدادها و درگیری‌ها فاقد بی‌طرفی است و تلاش می‌کند کلیه‌ی مسئولیت‌ها را به دوش ائتلاف بیندازد و نقش شورشیان مزدور ایران در جنگ افروزی را نادیده می‌گیرد.
۵٫ نادرستی ادعاهای یاد شده در گزارش از جمله هدف گیری غیرنظامیان، ممانعت از رسیدن کاروان‌های امدادی، بازداشت‌های غیرقانونی، شکنجه و بدرفتاری، نقض آزادی بیان، خشونت جنسی و به‌سربازگیری کودکان بر کسی پوشیده نیست.
۶٫ ائتلاف، درج اسامی برخی فرماندهان و مسئولان در کشورهای ائتلاف ضمن پیوست این گزارش را مردود دانسته و آن را نشانه‌ی رفتارهای گزینشی می‌داند.
۷٫ این گزارش می‌پندارد مستنداتی در رابطه با نقض حقوق بشر توسط کشورهای ائتلاف وجود دارد در حالی که هیچ گاه در نشست‌هایی که کمیساریای عالی حقوق بشر با کشورهای ائتلاف داشته سخنی از این مستندات به میان نیامده تا این کشورها به آن پاسخ دهند.
۸٫ در این گزارش، نقش ایران در جنگ افروزی و آتش افروزی در یمن و حمایت آشکار و مستمر از شورشیان حوثی نادیده گرفته شده است.
۹٫  گرچه در این گزارش به موشک پراکنی شورشیان به سوی پادشاهی عربی سعودی اشاره شده اما هیچ اشاره‌ای به مناطق مسکونی هدف گرفته شده و قربانیان غیرنظامی بر اثر موشک‌های شورشیان حوثی نشده است.
ائتلاف عربی همچنین در بیانیه خود با اشاره مجدد به مغالطه ها و جهت دار بودن گزارش تاکید کرد: در آینده در پاسخی حقوقی، شامل، جامع و مفصل همه این ادعاهای بی اساس را نقش بر آب و نسخه ای از آن را به شورای حقوق بشر تقدیم خواهد کرد.
ائتلاف عربی در پایان با تاکید بر هدف این ائتلاف بر همکاری مستمر با نهادها و موسسات بین المللی وابسته به سازمان ملل در خصوص بحران یمن گفت: این همکاری به  تحقق صلح، امنیت و ثبات یمن و کشورهای منطقه کمک خواهد کرد.