عکس از نسیم

عکس از نسیم

وبسایت جهان ورزش در مطلبی با عنوان نکات مبهم در مورد قرارداد فدراسیون فوتبال و روماریو اسپورت نوشت: تمام لباس‌های تیم ملی از دوبی ارسال شد… تعجب آلمانی‌ها به خاطر لباس‌هایی بود که خارج از پکیج جام جهانی به تیم ملی داده شده بود بعد از مسائلی که روز گذشته در خصوص صحبت‌های مدیران ارشد آل‌اشپورت مطرح شد و اینکه آن‌ها گفته‌اند لباس‌های تمرینی که در اتریش استفاده شده لباس‌های اصلی این شرکت نیست همه نگاه‌ها به مدیر بخش خاورمیانه این برند دوخته شد. وحید جعفری مدیر بخش خاورمیانه آل اشپورت که در ایران حضور ندارد در خصوص ابهامات اخیر توضیح مفصلی داد.

جعفری ابتدا گفت: «من شب گذشته شنیدم که چنین خبری در شبکه بی‌بی‌سی فارسی اعلام شده اما طبیعی بود که ساعت ۱۱ شب نمی‌توانستم با مدیران شرکت آل اشپورت در آلمان تماس داشته باشم اما امروز این اتفاق افتاد و شک و شبهات برطرف شد. به همین خاطر قرار است به زودی مسوولان شرکت آل اشپورت در آلمان درباره اتفاقات اخیر مصاحبه کنند و بیاینه بیدهند تا مسائل شفاف شود.»

وی ادامه داد: «متاسفانه باز هم در انتشار اخبار و اطلاعات در خصوص البسه تیم ملی شیطنت‌هایی شده است. اصل ماجرا این بوده وقتی مدیران آل اشپورت به کمپ تیم ملی در اتریش می‌روند تا هم با کی روش صحبت کنند هم صحبت‌های بازیکنان را بشنوند و شنونده آنچه ملی پوشان از معایب می‌گویند، باشند لباس‌های دیگری غیر از لباس‌های اصلی را می‌بینند. در واقع لباس‌ها و کاورهای تمرینی که در این تمرینات استفاده می‌شده خارج از پکیجی بوده که شرکت آل اشپورت برای جام جام جهانی در نظر گرفته بود. در واقع بی‌خبری از این مساله باعث شوکه شدن مسوولان آل اشپورت شده بود نه مورد دیگری.»

جعفری توضیح می‌دهد: «آقای کی روش قبل از اردو‌ها اعتقاد داشت برای بازیکنان باید ۵ رنگ لباس وجود داشته باشد درحالی که در پکیج ما سه رنگ بیشتر وجود نداشت. یا مثلا ایشان برای لباس‌های هتلی و کادر به جای ۲ رنگ، سه رنگ می‌خواست. به همین خاطر از ما خواستند تا رنگ‌های اضافه علاوه برآنچه در پکیج بود به تیم ملی بدهیم. به همین خاطر این لباس‌ها از موجودی انبار ما در دوبی به تیم ملی داده می‌شود بدون اینکه من و شرکت در آلمان در جریان باشد. همین مساله باعث تعجب مدیران آل اشپورت در اتریش می‌شود.»

مدیر بخش خاورمیانه آل اشپورت می‌گوید: «تمام نمونه لباس‌هایی که تیم ملی ایران در جام جهانی خواهد پوشید در فیفا موجود است که بخشی از آن‌ها را به آلمان فرستاده‌اند و بخشی دیگر هم در دوبی وجود دارد.» جعفری ادامه می‌دهد: «ما هم نماینده آلمان هستیم. چطور می‌شود ما لباس‌های تیم ملی را پیش خودمان نگه داریم و خودمان را خراب کنیم؟ مگر می‌شود برای حضور در تورنمنتی مثل جام جهانی برندی دست به تخریب خودش بزند و حالا که آروزی برند ما محقق شده جنس ضعیف به تیم ملی بدهد؟ مطمئن باشید ما تمام لباس‌ها را از دوبی به تیم ملی دادیم و تمام آن‌ها اورجینال است. در واقع چیزی به نام جنس تقلبی در اردوی تیم ملی وجود نداشته است.»

وی می‌گوید: «تنا موردی که اتفاق افتاده این است که به خاطر ضیق وقت و غیبت من نماینده ما شرکت را در آلمان در جریان اضافه اجناسی که به تیم ملی قرار نداده و این به کوتاهی مسائل اداری خودمان برمی‌گردد و مورد دیگری نیست.» جعفری با رد شایعاتی که گفته می‌شود لباس‌های آل اشپورت تیم ملی هم مثل لباس‌های پوما و لجیای تیم ملی در ایران تولید می‌شود می‌گوید: «اصلا چنین چیزی وجود ندارد.

تمام لباس‌های تیم ملی را از دوبی برایشان فرستاده‌ایم. البته طبیعی است که مثل تمام برندهای بزرگ دنیا لباس‌های آل اشپورت هم در کشورهای مختلفی تولید شود. ما لباس‌هایی داریم که در رومانی، مکزیک، اسپانیا، پاکستان، چین و… تولید می‌شوند و روی تمام آن‌ها نوشته شده MADE IN و اگر قصد داشتیم سر خریدارمان کلاه بگذاریم همه را می‌نوشتیم MADE IN GERMANY.»

وی ادامه می‌دهد: «اجناس و البسه آل اشپورت هم مثل هر برند دیگری بنا به متریال و دستمزد کارگر در کشورهای مختلف تولید می‌شود اما تمام این اجناس زیر نظر شرکت آل اشپورت آلمان و تحت لایسنس این شرکت قرار دارد. مطمئن باشید برای البسه جام جهانی هم نظارت بسیار ویژه‌ای از سوی خود شرکت وجود داشته که من خودم شاهدش بودم. مطمئن باشید آل اشپورت نمی‌خواهد وجهه ۶۸ ساله خودش را به خطر بیاندازد و برای تورنمنتی مثل جام جهانی جنس ضعیف به تیم ملی بدهد.»

جعفری با تاکید بر اینکه به زودی بیانیه‌ای از سوی شرکت آلمان در خصوص مشکلات و سوء تفاهم‌های اخیر صادر می‌شود می‌گوید: «تمام لباس‌های ما اورجینال است و چیزی به نام FAKE نداریم. این‌ها سخته ذهن افرادی است که از ابتدا دوست داشتند به ما ضربه بزنند. آنهایی که می‌گویند روماریو اسپورت جنس FAKE به ما داده مطمئنا با این برند دشمنی دارند چون ما دیوانه نیستیم که برای جام جهانی برزیل لباس ضعیف به تیم ملی خودمان بدهیم. متاسفانه بدخواهان ما هر روز دنبال انتشار مطالب جدیدی در خصوص لباس‌ها هستند اما یقین بدانید آل اشپورت حتی یک جوراب درجه دوم هم به تیم ملی نداده است.»

جعفری در خصوص انتقادهای بازیکنان تیم ملی به کوتاه شدن لباس‌ها و آب رفتنشان می‌گوید: «من قبلا هم گفتم خدا کند به خاطر خودشیرینی بازیکنان این حرف‌ها را مطرح نکرده باشند. چطور می‌شود سایز مدیوم کوچک‌تر شود. ما شنیده بودیم مثلابرای برند پوما هر بازیکن باید چهار بار لباسش را پرو می‌کرد اما ما در ایران می‌شنویم که همه دوست دارند لباس تنگ بپوشند. اصلا این تنگ پوشیدن کلا در فوتبال ما مد است و در دنیا هم رواج دارد. یعنی همه دوست دارند لباس‌های SLIMCATS بپوشند که جذب تن بازیکنان است.

این مساله در تیم‌های ما وجود دارد اما مگر می‌شود جنس پلی استر کوتاه بشود یا آب برود؟ شما ۱۰ بار جنس پلی استر را بپوشید و بعد بشوئید. امکان ندارد آب برود و مثلا از ۴۷ سانتی‌متر بوشد ۴۶ سانتی‌متر. روی تمام این لباس‌ها و در قسمت مشخصاتشان نوشته شده ۱۰۰ درصد پلی استر آن هم پلی استر مرغوب. این را هر عقل سلیمی می‌داند که پلی استر آب نمی‌رود مگر اینکه واقعا مغرض باشد.

واقعا چنین مسائلی وجود ندارد و من هم می‌گویم برخی از بازیکنان برای اینکه خودشان را شیرین کنند این حرف‌ها را می‌زنند.» وی در خصوص لباس‌های مسابقه تیم ملی هم می‌گوید: «جالب است که این انتقاد‌ها در مورد البسه تمرینی تیم ملی مطرح شده و همین باعث شده که برخی فکر کنند لباس‌هایی تیم ملی که قرار است در بازی‌های جام جهانی بپوشند مشکل دارد اما این لباس‌ها تازه همین امروز به تیم ملی تحویل داده شده و جالب اینکه همین امروز هم تماس گرفته‌اند تا سایز برخی از پیراهن را عوض کنند.»