ایندیپندنت پیشتر گفته بود که چهار وبسایت خبری به زبان های عربی و ترکی و اردو و فارسی راه اندازی می کند. این شرکت رسانه ای سعودی گفت عضوان الاحمری روزنامه نگار و چهره رسانه ای معروف مدیریت وبسایت عربی ایندیپندنت را به عهده دارد.
شماری از روزنامه نگاران و خبرنگاران و چهره های سرشناس مطبوعات عربی در این وبسایت فعالیت می کنند. الاحمری از تجربه درخشان در عرصه مطبوعات برخوردار بوده و بیش از ۱۶ سال در روزنامه های الوطن سعودی و الحیات و الشرق الاوسط کار مطبوعاتی کرده است. او خبرنگار شبکه تلویزیونی اوربیت در ریاض و سرپرست برنامه الاسبوع فی ساعه در شبکه روتانا خلیجیه بوده و در چندین روزنامه فعالیت کرده است.
او مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی دانشگاه ملک سعود در ریاض دارد و مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه نیویورک در رشته رسانه های دیجیتال اخذ کرده است.
گروه سعودی پژوهش و بازاریابی پارسال (۱۳۹۷) از امضای قرارداد همکاری با روزنامه اینترنتی ایندیپندنت انگلیس برای راه اندازی چهار وبسایت به عربی و فارسی و اردو و ترکیه خبر داد.
عبد الرحمان الرویتع رییس هیات مدیره گروه سعودی پژوهش و بازاریابی در این باره گفت با ابراز خرسندی از راه اندازی پروژه رسانه ای ویژه و همکاری با گروه ایندیپندنت گفت «امیدواریم که پروژه های این چنینی نقطه عطفی در صنعت رسانه و محتوا در منطقه باشند».