آیت الله هاشمی رفسنجانی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ایران رد صلاحیت شد. عکس از گتی ایمیجز

آیت الله هاشمی رفسنجانی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ایران رد صلاحیت شد. عکس از گتی ایمیجز

فرماندار تهران گفت ۷ هزار صندوق اخذ رأی به همراه صد هزار عامل اجرایی که ۲۶ هزار نفر از آنان عوامل اصلی شعبه اخذ رای هستند، برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها که قرار است ۲۴ خرداد ماه (۱۴ ژوئن) برگزار شود، در نظر گرفته شده است.

عیسی فرهادی در حاشیه همایش مسئولان برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در جمع خبرنگاران گفت: ۵۰ درصد حوزه های اخذ رأی در مساجد و حوزه های علمیه و ۵۰ درصد آنها در مدارس و سایر مکان های عمومی قرار دارد.

فرهادی همچنین گفت در این دوره از انتخابات تلاش شده است که ۲۰۰ شعبه اخذ رای به شعبات تهران اضافه شود که این موضوع می تواند زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم آورد و از اتلاف وقت مردم جلوگیری کند.
به نظر می رسد مقامات ایران نهایت تلاش خود را می کنند که انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲ با کمترین تنش و مشکلات اجرایی و در اسرع وقت برگزار شود.

یک مقام وزارت کشور ایران روز سه شنبه گذشته گفته بود که اگر لازم باشد و آمادگی باشد بعضی مرزهای کشور در روزهای انتخابات بسته می‌شود.

علی عبداللهی، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ایران، با اعلام این خبر تاکید کرده که برخی مرزها در زمان برگزار جنبش غیرمتعهدها در تهران انجام شد و این بار زودتر گفتیم تا وزارت امور خارجه اقدامات لازم را با دیگر کشورها انجام دهد.

به گفته این مقام وزارت کشور ایران “استقرار نیرو، تقویت تجهیزات، کنترل گلوگاه و مرزهای رسمی” ازجمله اقدامات در روز برگزاری انتخابات است.

این مقام وزارت کشور ایران مشخص نکرده که کدام مرزها در روز انتخابات احتمالا بسته خواهند شد اما روابط عمومی وزارت اطلاعات ایران هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای و اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات از «شناسایی و انهدام دو تیم تروریستی واردات سلاح در مرزهای غربی و جنوب شرقی» خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، وی با اشاره به آن چه “فتنه ۸۸” نامیده، گفته است که این موضوع “هزینه‌های زیادی بر ایران تحمیل کرد و این بار بنا نیست این اتفاقات تکرار شود و به همین دلیل برنامه‌‌ریزی‌های مختلفی صورت گرفته است.”