با همکاری ۵ سازمان دولتی و تعدادی از ستارگان «یوتیوب»

ftn-21-7-2015

وزارت آموزش و پرورش عربستان سعودی با همکاری ۵ سازمان دولتی و تحت عنوان «هوشیار» بزرگ ترین برنامه پیشگیرانه خود را برای پیشگیری از تهدیدهای امنیتی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و اقتصادی راه اندازی می کند و هدف آن جوامع آموزشی است.

ناصر العرینی مدیر کل این برنامه به «الشرق الأوسط» گفت که وزارتخانه در حال برنامه ریزی برنامه ای دائمی و مدام است و قصد دارد با همکاری مقامات دولتی مربوطه، یعنی وزارت کشور، امور اجتماعی، امور اسلامی، بهداشت و ریاست عمومی رفاه جوانان و با همکاری دانشگاه های عربستان سعودی آن را اجرا کند.

العرینی توضیح داد: «از مهمترین مشکلاتی که تلاش می شود در این برنامه آن ها را حل کرد، فقدان هویت و فقدان مهارت های فردی و اجتماعی نزد دانش آموزان، و همچنین تلاش برای شناسایی تهدیدات امنیتی است».

بنا بر اطلاعات به دست آمده، پیکربندی رسانه ای برای راه اندازی این برنامه از فردا چهارشنبه به صورت آزمایشی آغاز خواهد شد و تا تعطیلات عید قربان آینده ادامه خواهد داشت، و از طریق یک کمپین فشرده آزمایشی و تبلیغاتی برای کمک به انتشار این برنامه صورت خواهد گرفت. بنا به گفته برخی منابع به «الشرق الأوسط»، برای انتشار این برنامه در سطح وسیع در میان جوانان، بین این برنامه و تعدادی از ستارگان «یوتیوب» همکاری هایی وجود دارد.