استرالیا و ایران برای بردن این جام آماده‌تر هستند

احمد الیوسف الصباح: مشکلات فوتبال کویت بزرگ‌تر از اندیشیدن به ریاست کنفدراسیون است

دمام: علی القطان

احمد الیوسف الصباح رئیس فدراسیون فوتبال کویت تأکید کرد محرومیت کویت از سوی فیفا تأثیر زیادی بر حضور بین‌المللی تیم ملی‌اش به خصوص در جام ملت های آسیا داشت و بر حضور آن در دوره آتی آن در امارات نیز تأثیر خواهد گذاشت.
وی در گفتگو با «الشرق الاوسط» عنوان کرد باشگاه‌های کویتی سال‌های آینده در جام قهرمانی آسیا حضوری قدرتمند خواهند داشت که این کار با برنامه‌ریزی و تلاش صورت خواهد گرفت تا این محرومیت برداشته شود.
وی همچنین آرزو کرد که در دوره آتی جام کشورهای آسیا، سعودی یا امارات برنده شوند اما از نظر وی استرالیا و ایران برای بردن این جام آماده‌تر هستند.
وی ضمن تبریک به امارات برای رسیدن تیم العین به فینال جام جهانی باشگاه فیفا، موفقیت‌های بیشتر را برای این کشور از طریق میزبانی کنفدراسیون آرزو کرد.
اما در خصوص مشارکت کویت در انتخابات کنفدراسیون خاطر نشان کرد مرحله توقفی که این کشور با آن دست و پنجه نرم کرد باعث متوقف شدن بسیاری از فعالیت‌ها شد. در واقع فوتبال کویت مشکلاتی بزرگ‌تر از ریاست کنفدراسیون دارد اما آینده‌ای بهتر در انتظار آن است.
وی در خصوص کاندیداهای کشورهای خلیج (شیخ سلمان بن ابراهیم از بحرین، محمد خلفان الرمیثی از امارات و سعود المهندی از قطر) برای انتخابات کنفدراسیون عنوان کرد: همه آنها دارای شایستگی هستند بنابراین امیدوارم روی یک نفر توافق حاصل شود اگر نه که برای هر کدام که قدرتمندتر است آرزوی موفقیت می‌کنم؛ و ما به هر کس که بهتر است رای خواهیم داد.
وی در خصوص انتخابات ریاست و هیئت مدیره فدراسیون فوتبال کویت برای بازسازی ساختار آن گفت: یک انتخابات در ماه می سال جاری برگزار شد و در ۱۲ ژانویه آینده نیز انتخابات باشگاه‌های کویت برگزار می‌شود پس از آن فدراسیون کویت است که در خصوص استعفای دسته جمعی تصمیم می‌گیرد که یا از طریق انتخابات ۷ ماه گذشته به فعالیت خود ادامه دهد یا انتخابات جدید برگزار شود.
وی همچنین اظهار کرد زیرساخت فوتبال کویت به شدت از جنگ با عراق تحت تأثیر قرار گرفت اما برای بازگشت آن به دوران سابق باید همه با هم همکاری کنند. به همین خاطر با دکتر رومیو کارشناس کرواسی قرارداد بسته شد تا فوتبال کشور کویت بازسازی شود.
وی همچنین افزود لیگ سعودی در جهان عرب و آسیا از همه قوی‌تر است. لیگ امارات نیز در جهان عرب و آسیا بسیار قوی است اما لیگ کشور کویت از لحاظ قدرت و رقابت بعد از آنها قرار می‌گیرد همه مسابقه القادسیه و عربی را در کویت دیدند برای همین امید به مرحله توسعه‌ای فوتبال در کویت بالا است.