مصدومیت عمر عبدالرحمن ستاره اماراتی و ریان یسلم هافبک این تیم در آستانه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و همچنین شکست ۲–۰ این تیم در آخرین دیدار تدارکاتی مقابل کویت سبب ایجاد نگرانی‌هایی در بین اهالی فوتبال در امارات شده‌است، اما در عین حال آنها امیدوارند تا ضمن جبران عدم صعود به جام جهانی روسیه، با استفاده از عامل میزبانی به قهرمانی برسند.
به گزارش الشرق الاوسط، تیم ملی امارات در خانه خود میزبان جام ملتهای آسیا است و در گروه اول با هند، تایلند و بحرین همگروه است.
در آستانه آغاز رقابت‌های جام ملتهای آسیا، میزبان این رقابت‌ها فشار زیادی را برای نتیجه‌گیری تحمل می‌کند. اماراتی‌ها می‌خواهند در این دوره با استفاده از امتیاز میزبانی به مقامی قابل توجه دست پیدا کنند.
شاگردان زاکرونی شکست تلخی را برابر کویت تجربه کردند و بعد از ظهر دیروز تمرین سبکی را انجام دادند و برای شروع مسابقات آماده خواهند شد.
با این حال ترکیب تیم امارات نشان می‌دهد آن‌ها با ۴ مدافع، ۳ هافبک و ۳ مهاجم به مصاف کویت رفته‌اند. علی خسیف در درون دروازه امارات قرار داشت؛ ولید عباس، خلیفه مبارک، فارس جمعه و بندر الاحبابی مدافع تیم العین خط دفاعی را تشکیل داده بودند. در خط هافبک عامر عبدالرحمن، خیس اسماعیل و ماجد حسن حضور داشتند و مثلث خط حمله نیز با سیف راشد، خلفان مبارک و علی مبخوت تشکیل شده بود.
این مسابقه با درخواست سرمربی ایتالیایی امارات پشت درهای بسته برگزار شد.

رقابت ۳ بازیکن برای جانشینی عموری

اما یکی از بدشانسی هایی این تیم یکدست، مصدومیت دو تن از ستاره‌های آن است. عمر عبدالرحمن ستاره باشگاه الهلال سعودی که در در دیدار با الشباب رباط صلیبی پاره کرده بود، جام ملت‌های آسیا را از دست داد و حالا آلبرتو زاکرونی سرمربی تیم ملی امارات ۳ گزینه برای جانشینی عموری دارد که باید از بین آنها یکی را انتخاب کند.

گزینه اول خلفان ابراهیم است، بازیکنی ۲۳ ساله که در باشگاه الجزیره بازی می‌کند و مهارت تکنیکی بالا و بازی خوانی خوب در اردوهای اخیر تیم ملی امارات خود را تثبیت کرده‌است و اولین گزینه برای حضور در مرکز زمین تیم ملی این کشور است.
گزینه دوم محمد عبدالرحمن، برادر عموری است که بالاخره توانست نام خود را در تیم ملی امارات تثبیت کند. عموری بعد از درخشش در جام جهانی باشگاه‌ها به عنوان رهبر العین حالا بازیکن مهمی در تیم ملی امارات است، به ویژه اینکه او بازیکن با تجربه است و سابقه ۴۰ بازی ملی دارد.
گزینه سوم هم اسماعیل مطر است، رهبر تیم ملی امارات که برای بازی در پست هافبک پشت مهاجم انتخاب شده‌است، او بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت فک حالا آماده است تا در جام ملت‌ها به میدان برود.
یکی دیگر از مصدومان این تیم ریان یسلم هافبک ریز نقش تیم العین است که نام او از فهرست تیم کنار گذاشته شد. جایگزین یسلم در ترکیب امارات، محمد خلفان خواهد بود.

در تیم ما ۲۳ عمر عبدالرحمن وجود دارد

در این میان، احمد خلیل مهاجم خطرناک تیم ملی امارات، مرد اول آسیا در سال ۲۰۱۵ و یکی از ستارگان این جام، دربارهٔ غیبت عمر عبدالرحمن می‌گوید: «بدون شک وجود چنین بازیکنی برای هر تیم می‌تواند غنیمت محسوب شود؛ اما من شک ندارم تمامی بازیکنان لیست ۲۳ نفره تیم ملی یک عمرعبدالرحمن هستند و من اطمینان دارم که همگی این بچه‌ها با قلبشان بازی می‌کنند و برای رسیدن به فینال و خوشحالی مردم تمام تلاش خود را می‌کنند.»
کمتر از یک هفته به آغاز جام ملت‌های آسیا زمان باقی مانده و تیم ملی امارات در دیدار افتتاحیه روز شنبه هفته آینده به مصاف بحرین خواهد رفت.
خیلی از فوتبالدوستان اماراتی تیم فعلی را نسل طلایی فوتبالشان می‌دانند و امیدوار هستند کاری فراتر از جام ملت‌های آسیا در سال ۱۹۹۶ را انجام دهند. امارات که باز هم در آن دوران میزبان بود تا فینال پیش رفت اما از سعودی در ضربات پنالتی شکست خورد.
اما حالا نسل طلایی امارات را علی مبخوت، احمد خلیل و دیگر بازیکنان جوان تشکیل دادند که هشت سال است کنار هم بازی می‌کنند و سال ۲۰۱۰ با هدایت مهدی علی قهرمانی آسیا در بخش نوجوانان را به دست آوردند. این تیم هم‌چنین در دوره قبلی جام خلیج توانست قهرمانی را به دست آورد و در جام ملت‌های قبلی مقام سوم را با شکست ژاپن کسب کرد.