پروژهای سعودی ۳۵ درصد کل پروژه‌های در حال ساخت کشورهای خلیجی است

لندن: مطلق منیر

سازمان‌دهندگان نمایشگاه The Big 5 Saudi معتقدند، متنوع سازی پروژه‌ها در کشور پادشاهی عربی سعودی، نیازمند ارائه پیشنهادهای گسترده‌ای برای ساخت وساز است.
به گزارش الشرق الاوسط به نقل از شبکه BNC، پادشاهی عربی سعودی با اجرای بیش از ۵٫۲۰۰ پروژه ساختمانی بیشترین تعداد پروژه را در بزرگترین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج عربی به خود اختصاص داده است.
ارزش این پروژه‌ها ۸۱۹ میلیارد دلار آمریکایی است و ۳۵ درصد پروژه‌های در حال ساخت خلیجی را شامل می‌شود.
علی‌رغم چالش‌های اخیر که بخش ساخت و ساز به دلیل کاهش قیمت نفت و کمبود دست‌اندرکاران و نیروی انسانی با آن روبروست، اما این بخش در سال جاری ۴٫۱ درصد رشد داشته است.
بنا به پیش‌بینی‌های انجام شده در مؤسسه تحقیقاتی BMI، میانگین رشد سالانه این بخش در سال ۲۰۲۲ به ۶٫۱۳ درصد خواهد رسید.
رونی الحداد، مدیر نمایشگاه The Big 5 Saudi گفت: «بخش ساختمان سازی آینده بسیار امیدوار کننده و درخشانی خواهد داشت و دلیل آن پروژه تفریحی امالا به ارزش چند میلیارد دلاری است که در سپتامبر آغاز شد. این پروژه توسط صندوق سرمایه‌گذاری عمومی در کنار پروژه بزرگ نیوم و ری وییرا اجرا می‌شود».
وی افزود: «چشم انداز ۲۰۳۰ پادشاهی عربی سعودی، همراه با سرمایه گذاری در ساخت و ساز مسکن و زیرساخت‌ها که توسط مقامات محلی در سراسر کشور ترویج شده است، با هدف احیای صنعت ساخت و ساز و جذب توجه هرچه بیشتر شرکت‌های برجسته جهان صورت می‌گیرد».
بر اساس گزارش شبکه BNC، بخش ساخت و ساز شهری، بزرگترین مشارکت در بخش ساخت و ساز است که در مجموع ۳۷۲۷ پروژه به ارزش ۳۸۶٫۴ میلیارد دلار می باشد. در حالی که بخش خدماتی در رتبه دوم با ۷۳۳ پروژه به ارزش ۹۵٫۶ میلیارد دلار و سپس حمل و نقل با ۵۰۰ پروژه به ارزش ۱۵۶٫۲ میلیارد دلار است.