وزیر نفت کویت: {الوفره} برای مدتی طولانی بسته خواهد ماند

1431450440033558100

پس از انتشار مقاله ای توسط روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» درباره پیش بینی های «اپک» از قیمت های نفت، جنجالی بین سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اپک) و این روزنامه در گرفت.

«اپک»، که به ندرت به مقالات روزنامه ای واکنش نشان می دهد، سکوت خود را شکست و به صورت علنی آنچه را که در مقاله وال استریت ژورنال» آمده بود تکذیب کرد. این روزنامه در شماره روز دوشنبه گذشته خود گفته بود که دو نفر از روزنامه نگاران این روزنامه، با چشمان خود گزارشی درباره استراتژی «اپک» را دیده اند که سازمان در آن پیش بینی کرده است قیمت های نفت در سال ۲۰۲۵ در بهترین سناریوی خوش بینانه به ۷۶ دلارخواهد رسید.

روز گذشته روزنامه اصلاحیه خبر را چاپ کرد و گفت روزنامه نگاران گزارش را به چشم خود ندیده اند، و قیمت هایی که اعلام کرده اند توسط برخی منابع سازمان که از گزارش اطلاع پیدا کرده بودند ذکر شده است.

از سوی دیگر، و در میان نشانه هایی از بروز اختلاف، علی العمیر وزیر نفت کویت گفت که میدان نفتی «الوفره»، که بین عربستان سعودی و کویت مشترک است، برای مدتی بیش از دو هفته بسته خواهد ماند. وی افزود: «در حال حاضر با عربستان سعودی در حال بررسی راه حل های کلی برای پشت سر گذاشتن چالشهایی هستیم که از ادامه تولید جلوگیری می کنند».