از حرم مکی بازدید کرد و از مهمانان خداوند و مجروحان حادثه جرثقیل اطمینان یافت… تأکید کرد: نتایج تحقیقات را به شهروندان اعلام خواهیم کرد

پادشاه عربستان سعودی به هنگام بازدید از یک مجروح ایرانی از حادثه جرثقیل در بیمارستان النور در مکه مکرمه – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

پادشاه عربستان سعودی به هنگام بازدید از یک مجروح ایرانی از حادثه جرثقیل در بیمارستان النور در مکه مکرمه – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

در پی حادثه سقوط یک جرثقیل بر روی بخشی از حرم مکی که منجر به کشته و زخمی شدن تعدای از زائران شد، ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی بعد از ظهر روز گذشته از مکه مکرمه بازدید کرد.

پادشاه عربستان سعودی پس از بازدید از اطراف مسجد، که از حادثه آسیب دیده بود و منجر به کشته شدن ۱۷۰ تن و زخمی شدن ۲۳۸ نفر دیگر از حجاج شده بود، به مهمانان الهی اطمینان خاطر داد.

پادشاه همچنین به بیمارستان خصوصی النور در مکه مکرمه رفت و از سلامتی مجروحان، که از ملیت های مختلف ایرانی، ترکی، افغانی، مصری و پاکستانی بودند اطمینان یافت و به وضعیت سلامتی و درمانی آن ها گوش داد و دستور ارائه کلیه خدمات مراقبتی و نگهداری از مجروحان را داد.

ملک سلمان طی بازدید خود گفت: «برای من مهم است که با شهروندان باشم.. درباره علت حادثه تحقیقات خواهیم کرد و نتایج آن را به شهروندان اعلام خواهیم کرد». وی افزود: «پادشاه افتخار دارد که خدمت گزار دو حرم مقدس باشد، و این کشور در خدمت هر دو خانه مقدس است، به خانواده شهدا تسلیت می گویم و برای شهدا طلب مغفرت و رحمت می کنم، و این سفر من برای پیگیری حادثه و اطلاع یافتن از علت آن است».

پادشاه عربستان سعودی به هنگام رسیدن به مسجد الحرام مورد استقبال شاهزاده خالد الفیصل بن عبد العزیز مشاور پادشاه و امیر منطقه مکه قرار گرفت. شاهزاده محمد بن نایف بن عبد العزیز ولیعهد و معاون رئیس شورای وزیران و وزیر کشور عربستان سعودی، شاهزاده محمد بن سلمان بن عبد العزیز جانشین ولیعهد و معاون دوم رئیس شورای وزیران و وزیر دفاع، و تعدادی از مقامات ارشد عربستان سعودی نیز در استقبال پادشاه بودند.