NEWS-08-04-17-04

ریاض – الشرق الاوسط آنلاین

شاهزاده محمد بن سلمان بن عبد العزیز جانشین ولیعهد و رئیس هیئت مدیره صندوق سرمایه گذاری های عمومی عربستان سعودی از راه اندازی طرح بزرگ ترین شهرک فرهنگی –ورزشی- تفریحی منحصر به فردی در منطقه (القدیه) واقع در جنوب غربی ریاض خبر داد. مساحت این مجموعه بی نظیر در جهان ۳۳۴ کیلومتر مربع است.

جانشین ولیعهد عربستان سعودی گفت “این شهرک به امید خدا مرکز تمدنی و مهمی در راستای تامین نیازمندی های تفریحی و فرهنگی و اجتماعی عربستان سعودی خواهد شد.”

او خاطر نشان کرد این طرح پرچمدار پروژه های مشابه و بلندپروازانه تر دیگری در عربستان سعودی خواهد بود. این شهرک در راستای برنامه های تدوین شده برای رسیدن به چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی احداث می شود و هدف از آن خدمت رسانی به میهن و شهروندان و تنوع بخشی به درآمدهای ملی و پیشبرد فرآیند اقتصاد ملی و اشتغال آفرینی برای جوانان است.

او افزود سرمایه گذار اصلی این طرح صندوق سرمایه گذاری های عمومی و مجموعه ای از سرمایه گذاران بزرگ هستند که این امر موجب تثبیت جایگاه عربستان سعودی به عنوان مرکز مهم جذب سرمایه گذاری های خارجی می شود.

جانشین ولیعهد عربستان سعودی یادآور شد سنگ بنای این شهرک اوایل سال ۲۰۱۸ گذاشته می شود و نخستین مرحله آن در سال ۲۰۲۲ به بهره برداری می رسد و موجب تحولی نوعی در کشور می شود. این پروژه در راستای حمایت از جهت گیری های دولت و چشم انداز حکیمانه کشور انجام می شود. هدف از آن، شکوفایی و پیشرفت بیشتر و بهینه سازی بیشتر خدمات عمومی در ریاض است تا اینکه این شهر در لیست بهترین ۱۰۰ شهر جهان برای زندگی قرار بگیرد.

وی تاکید کرد این طرح عامل جذب مهمی برای گردشگران به شمار می رود و به گزینه نخست آنها برای سفر تبدیل خواهد شد. این طرح فعالیت های منحصر به فردی فراوانی را در برمی گیرد که بر اساس تازه ترین استانداردهای جهانی برای برخورداری از زندگی سالم و بانشاط انتخاب شده اند.

بنا بر پیش بینی شاهزاده محمد بن سلمان طرح (القدیه) منافع اقتصادی و اجتماعی ارزنده ای به دنبال خواهد داشت. این طرح بهترین گزینه تفریحی خانواده ها و دوستان است که فعالیت های ورزشی گوناگونی در آن صورت می گیرد و عامل مشوقی برای جوانان است تا بتوانند در مسابقات ورزشی منطقه ای و جهانی بدرخشند. در این مجموعه ورزشی و فرهنگی و تفریحی استعدادها کشف شده و ضمن مهارت آموزی جوانان عربستان سعودی توانمندی های آنها را در رشته های ورزشی گوناگون گسترش می دهد.

همچنین، معروف ترین رستوران ها و برندها را برای لذت بردن از خرید در این مجموعه قرار دارند. این طرح یکی از طرح های زنجیره ای کلان برای حمایت و توسعه بخش های کلان و تازه درعربستان سعودی و سودآوری صندوق سرمایه گذاری عمومی است.