یاسین: از نماینده بین الملل درخواست بازدید از عدن کردیم

یک یمن به محل سقوط یکی از قربانیان قتل عامی که شبه نظامیان حوثی در عدن مرتکب شدند اشاره می کند – عکس از خبرگذاری فرانسه

یک یمن به محل سقوط یکی از قربانیان قتل عامی که شبه نظامیان حوثی در عدن مرتکب شدند اشاره می کند – عکس از خبرگذاری فرانسه

شهر عدن در جنوب یمن، بر اثر سقوط خمپاره های بی هدف که از سوی شورشیان حوثی بر منازل و بازاری در محله منصوره در سحرگاه روز گذشته شلیک شد، شاهد قتل عامی بود که ۳۱ کشته و ۱۰۳ زخمی برجای گذاشت.

اولین خمپاره ها پیش از سحر در خیابانی شلوغ سقوط کردند، سپس حوثی ها به طور منقطع به بمباران محله ادامه دادند، که منجر به مجروح شدن تعداد زیادی از افرادی شد که در حال به خاک سپردن قربانیان بمباران اول بودند.

در همین راستا، عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن، از بان کی مون دبیر کل سازمان ملل تماسی تلفنی دریافت کرد و دو طرف به بررسی تلاش های سازمان ملل برای اجرای قطعنامه شماره ۲۲۱۶ شورای امنیت پرداختند که مبتنی بر آتش بس و عقب نشینی حوثی ها از شهرها می باشد. آن ها همچنین آخرین تحولات اوضاع در سایه بمباران مستمر شهرها و مناطق مسکونی به ویژه در عدن را مورد بحث قرار دادند.

از سوی دیگر ریاض یاسین وزیر خارجه یمن در اظهاراتی ویژه به «الشرق الأوسط» گفت که دولت یمن از اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل خواست به مناطق جنوبی، به ویژه شهر عدن، سفر کند تا از آن چه در آنجا اتفاق می افتد مطلع شود و همچنین گذرگاهی امن برای ورود مواد غذایی و انسانی به آن جا باز کند.