ستاد مشترک ارتش کویت با صدور بیانیه‌ای به اقدام آمریکا برای خارج کردن سامانه پاتریوت از کویت و برخی کشور‌های دیگر منطقه واکنش نشا‌ن داد و آن را یک مسئله روتین توصیف کرد.

به گزارش الشرق الاوسط، ستاد مشترک ارتش کویت با صدور بیانیه ای به اقدام آمریکا برای خارج  کردن سامانه پاتریوت از کویت و برخی کشورهای دیگر منطقه واکنش نشان داد.
در این بیانیه آمده است: این اقدام براساس برآورد نیروهای آمریکایی و با هماهنگی ارتش کویت صورت گرفته است. آنچه خارج می شود ویژه تامین حمایت نیروهای آمریکایی است.
سامانه پاتریوت کویت به شکل مستقل همه مرزهای جغرافیایی کویت را پوشش می دهد.
شایان ذکر است که قبلا منابع آمریکایی از قصد واشنگتن برای خروج سامانه پاتریوت از کویت و برخی کشورهای دیگر منطقه خبر داده بود.
پیشتر روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه در ارتش آمریکا گزارش کرده بود سامانه‌های دفاع موشکی ایالات متحده از خاک اردن، بحرین و سوریه برچیده می‌شود.
بنابراین گزارش، این تصمیم واشنگتن نشان دهنده تغییر نگرش جدی آمریکا نسبت به بحران‌های خاورمیانه و افغانستان توجه بیشتر این کشور به دشمنان و رقبای جدید از جمله ایران، روسیه و چین است.
پاتریوت، یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاع موشکی جهان است که می‌تواند همزمان چندین هواپیما و موشک‌ را در آسمان رهیابی و سرنگون کند.
کاهش تنش‌ها میان کشورهای عرب و اسرائیل و تهدید نبودن عراق و افغانستان برای منافع ایالات متحده آمریکا در منطقه، می‌تواند چرایی این تصمیم پنتاگون را بیان کند.
افزایش توان نظامی چین، جنگ تجاری واشتگتن و پکن و روابط پرتنش ایالات متحده با تهران و مسکو در دو سال اخیر، اولویت‌های سیاست‌های نظامی‌ آمریکا در خاورمیانه را تغییر داده است.