عبور امن در «یرموک» و خروج بیش از ۲۵۰۰ پناهنده

درون اردوگاه یرموک.. مردی در حال بازرسی ساختمان اردوگاه است که توسط نبردها و بشکه های مواد منفجره ویران شده است (عکس از خبرگزار فرانسه)

درون اردوگاه یرموک.. مردی در حال بازرسی ساختمان اردوگاه است که توسط نبردها و بشکه های مواد منفجره ویران شده است (عکس از خبرگزار فرانسه)

برخی منابع آگاه از معارضان سوری تأکید می کنند که متوجه غیاب قابل ملاحظه نیروهای سپاه پاسداران ایران در جبهه های نبرد شده اند که نیروهای بشار اسد رئیس جمهور سوریه را حمایت می کنند. به طوری که نبود آنها تأثیر مثبتی بر اوضاع معارضان داشته است که اخیراً موفق شدند مجدداً ابتکار عمل را به دست گرفته و جبهه های جدیدی را بگشایند.

این منابع به «الشرق الأوسط» تأکید کردند که نیروهای معارضان توانستند قدرت حمله به بیش از یک موضع در شمال و جنوب را به دست آوردند و در حالی که نیروهای دولتی به سنگرهای دفاعی خود بازگشتند، معارضان موفق به گشودن ۸ جبهه گسترده و همزمان در سوریه شدند.

رئیس سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه به «الشرق الأوسط» گفت که نیروهای ایرانی که در ماههای گذشته در برخی مناطق پیشتاز حملات بودند، در وقت کنونی و از زمان سرگرم شدن تهران به مذاکرات هسته ای، خبری از راه اندازی حملات از سوی آنها وجود ندارد.

در همین راستا، یکی از رهبران سازمان آزادی بخش فلسطین تأکید کرد که گشوده شدن دروازه امنی از اردوگاه یرموک در جنوب دمشق، که شاهد نبردهای خونینی بین سازمان داعش و گروه های فلسطینی و سوری است، خروج بیش از ۲۵۰۰ پناهنده فلسطینی را آسان کرد.