تهران فرضیه «عمدی» بودن را رد نمی کند

1433801002982812200

عربستان سعودی اعلام کرد که تحقیقات درباره حادثه مسمومیت ۳۳ گردشگر عربستانی در شهر مشهد در شمال ایران را آغاز خواهد کرد. در این حادثه ۴ کودک به علت خفگی در اثر استنشاق گازی سمی جان خود را از دست دادند.

اسامه نقلی، رئیس بخش رسانه ای در وزارت خارجه عربستان سعودی به «الشرق الأوسط» گفت که وزارت تحقیقات در این حادثه را آغاز کرده است.

در همین راستا، عبدالله بهرامی، رئیس بیمارستان امام رضا، که قربانیان به آن منتقل شده بودند توضیح داد که ۳۳ گردشگر عربستان سعودی صبح دو روز پیش به علت مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند که ۱۴ نفر از آنان بزرگسال و ۱۹ نفر دیگر کودک بودند. بهرامی افزود: «با وجود تلاش های تیم پزشکی، چهار تن از کودکان جان خود را از دست دادند که یکی از آن ها دختری ۱۴ ساله و سه کودک دیگر حدوداً سه ساله بودند».

در همین حال سید حسن هاشمی وزیر بهداشت ایران، فرضیه «عمدی» بودن این مسمومیت را دور از ذهن نمی داند.

در پی این حادثه، مقامات ایرانی مدیر هتل را بازداشت کردند و بنا به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران «ایسنا» ، به نقل از حجت الاسلام علی مظفری، مسؤل دستگاه قضایی ایران، علاوه بر مدیر هتل چهار نفر از کادر کارکنان هتل نیز بازداشت شدند.

مظفری گفت: «به نظر می آید که علت مسمومیت زائران عربستانی به دلیل اشتباه برخی از کارکنان هتل در به جا گذاشتن مواد آفت کش در اتاق ها به طور ناخواسته باشد».