فرماندار لحج به «الشرق الأوسط»: «انصار الله» تروریسم را به کشور بازگرداند

دو خانم در حال بازدید از مکان انفجار بمب دست ساز که به زخمی شدن 3 هندی در صنعا منجر شد (أ.ب.آ)

دو خانم در حال بازدید از مکان انفجار بمب دست ساز که به زخمی شدن ۳ هندی در صنعا منجر شد (أ.ب.آ)

در پی انتشار اخبار ضد و نقیضی درباره سرنگونی محمد علی الحوثی، رئیس به اصطلاح «کمیته عالی انقلابی» و حاکم کنونی یمن، از سوی عبدالملک الحوثی رهبر حوثی ها و تعیین یوسف الفیشی به جانشینی وی، حالتی از سر در گمی در میان جنبش «انصار الله» به وجود امد.

برخی منابع گزارش دادند که رهبر حوثی ها، رئیس کمیته عالی انقلابی را به علت شکست در مدیریت بحران کنونی و دعوت از نیروهای سیاسی یمنی به حضور در قصر ریاست جمهوری برای گفتگو، برکنار کرد. این در حالی است که منابع دیگر اشاره داشتند که حاکم فعلی یمن تصمیم برکناری را رد کرد. اما بعد از این صالح الصماد، رئیس شورای سیاسی جنبش «انصار الله» حوثی، صحت خبر برکناری محمد علی الحوثی را برای «الشرق الأوسط» تکذیب کرد.

از زمان اعلام هویت محمد علی الحوثی در ۶ فوریه جاری، وی به طور رسمی صلاحیت های رئیس جمهور را از قصر ریاست جمهوری در صنعا انجام می دهد. وی یکی از فرماندهان نظامی میدانی جنبش «انصار الله» به شمار می آید. برخی اطلاعات نشان از این دارد که وی مسؤل اول عملیات حمله به وزارت خانه ها و مؤسسات و به دست گیری کنترل آنها و «سرقت» مهرها و اسناد و مدارک موجود در آنها و همچنین «تهدید» وزرا، در پی حمله حوثی ها به پایتخت می باشد.

در همین راستا، احمد عبدالله المجیدی، فرماندار منطقه لحج در جنوب یمن در گفتگویی با «الشرق الأوسط» گفت که سلامتی عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن در خطر است وی تأکید کرد که وی «در حال مرگ» است. المجیدی تأکید کرد که «انصار الله» تروریسم را به یمن بازگرداندند و زمینه مناسبی را برای گسترش فعالیت های سازمان های تروریستی آماده ساختند.