ویرانی نمای بیرونی ساختمان

انفجار در مقابل ساختمان امنیت ملی در قاهره

انفجار در مقابل ساختمان امنیت ملی در قاهره

وزارت کشور مصر امروز (پنجشنبه) گفت که خودرویی بمب گذاری شده در مقابل ساختمان امنیت ملی در شبرا الخیمه (شمال قاهره) منفجر شد و منجر به ویرانی نمای بیرونی این ساختمان چهار طبقه و آسیب رسیدن به خانه های مجاور شد.

وزارت کشور در بیانیه خود افزود: «این انفجار که در ساعات اولیه بامداد امروز رخ داد، در اثر انفجار خودرویی بمب گذاری شده صورت گرفت که ناگهان در مقابل ساختمان امنیت ملی توقف کرد و راننده آن به سرعت سوار موتورسیکلتی شد که در پشت خودرو حرکت می کرد». این انفجار همچنین باعث آسیب رسیدن به شیشه های ساختمان و برخی از دیوارها و بخش خارجی دیوار ساختمان شد.

این بیانیه به زخمی شدن شش تن از نیروهای پلیس اشاره کرد، در حالی که یک منبع مسؤل در مرکز بهداشت استان قلیوبیه برای خبرگزاری الشرق الأوسط تأکید کرد که تعداد مجروحان به ۲۹ نفر افزایش یافت. این منبع افزود که جراحات اکثر زخمی شدگان خفیف بود و آن ها به بیمارستان تأمین اجتماعی النیل منتقل شدند.

این منبع همچنین اشاره کرد که اکثر زخمی شدگان پس از بهبود وضعیت جسمانی از بیمارستان مرخص شدند و تعداد دیگری همچنان تحت نظر هستند و دو نفر هم به مؤسسه چشم پزشکی منتقل شدند.

سرلشکر سعید شلبی مدیر امنیتی استان قلیوبیه نیز به نوبه خود گفت که تمامی کیمن ها و خروجی ها و جاده های استان در بخش های مرزی استان های قاهره و جیزا بسته شدند تا جنایتکارانی که در این انفجار دست داشتند دستگیر شوند. علاوه بر این چندین ایست بازرسی ثابت و متحرک در تمامی جاده های اصلی و فرعی در قلیوبیه برای کنترل امنیتی در ورودی ها و خروجی های استان و تسریع روند دستگیری جنایتکاران و جلوگیری از تلاش آن ها برای فرار به مناطق دیگر مستقر شدند.

شلبی همچنین اشاره کرد که دستورات سختگیرانه ای به سرویس های امنیتی در استان صادر شد تا روند تحرک و دستگیری عاملان حادثه تسریع شود. وی اشاره داشت که در تمامی بخش ها و مراکز پلیس در سطح استان وضعیت اضطراری اعلام شد و نگهبانی های امنیتی در اداره کل استانداری و تاسیسات مهم افزایش یافت و علاوه بر این گشت های امنیتی برای برخورد با هر گونه شرایط اضطراری در مناطق مختلف منتشر شدند.