شاهزاده عبدالله بن بندر بن عبدالعزیز وزیر گارد ملی سعودی تأکید کرد که وارد کردن تسلیحات از خارج متنوع شده و محدود به کشورهای معینی نخواهد بود بلکه کشورهای مختلفی را براساس تحقق منافع دولت سعودی در برخواهد گرفت.
به گزارش الشرق الاوسط، وی روز گذشته در اولین اظهارات خود بعد از انتخاب شدن به عنوان وزیر گارد ملی اضافه کرد اداره کل صنایع نظامی، شرکت صنایع نظامی سعودی و دیگر شرکت‌های سعودی را برای تأمین ۵۰ درصد از سلاح داخلی گارد ملی در جهت تحقق چشم‌انداز ۲۰۳۰ به کار خواهدگرفت.
وی تاکید کرد تلاش خواهم کرد تا ضمن خدمت به دین، ملک و ملت براساس اطمینانی که به من شده‌است توجه خواهم کرد.
وی کار با شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در امارت ریاض، دربار ولیعهد، دربار پادشاهی و استفاده از راهنمایی‌هایش را مایه افتخار دانست؛ چرا که راهنمای او در تجربه‌هایی است که برای کارش به دست آورد و مهارت‌هایی که برای ماموریت‌هایش در وزارت گارد ملی کسب کرد.
وی عنوان کرد تجربه کاری‌اش در امارت منطقه مکه و برعهده داشتن برخی پرونده‌هایی که از جانب ولیعهد مأمور آنها شده بود در تحقق تمایل اولیای امر برای توسعه وزارت گارد ملی سهم خواهد داشت که در این راه از راهنمایی‌های ولیعهد و در نظر گرفتن تأثیرات وی در توسعه وزارت دفاع کمک خواهد گرفت.