آلودگی هوا در اهواز

آلودگی هوا در اهواز

به گفته رئیس فوریت‌های پزشکی استان خوزستان، بر اساس یکی از مصوبات استانداری خوزستان اعلام تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز فوریت‌های پزشکی در این استان بر اثر ناراحتی‌های ناشی از بارش باران «ممنوع است».

به گزارش رادیو فردا، اسدالله موسوی، رئیس فوریت‌های پزشکی خوزستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد که این تصمیم مصوبه جلسه‌ای است که روز چهارشنبه، ۲۹ آبان، در استانداری خوزستان برگزار شد.

به گفته آقای موسوی، در این جلسه تصویب شد که «هیچ‌گونه آماری» از بیماران مراجعه‌کننده به مراکز فوریت‌های پزشکی خوزستان اعلام نشود.

این در حالی است که خبرگزاری فارس به نقل از معاون درمان دانشگاه جندی شاپور خوزستان اعلام کرده است که در مجموع دو بار بارش «باران میکروبی» در این استان ۱۸ هزار و ۱۴۱ نفر راهی بیمارستان‌ها شده‌اند.

ساسان موگهی روز پنج‌شنبه، ۳۰ آبان، گفت که «در اولین بارش باران میکروبی در شهر اهواز ۲ هزار و ۹۹۶ نفر به بیمارستان‌ها مراجعه کردند».

او افزوده است که «۱۰۰ نفر» از دیگر شهرهای استان خوزستان نیز در بارندگی نخست راهی بیمارستان شدند.

در همین زمینه معاون درمان دانشگاه جندی شاپور گفته است که شهرستان‌های اهواز، آبادان و دشت آزادگان بیشترین مراجعه‌کننده با علامت تنگی نفس را داشته‌اند.

آقای موگهی همچنین گفته است که دومین بارش باران میکروبی موجب شد که ۱۶ هزار و ۳۴۴ نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه کنند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۱۹۷ نفر به صورت سرپایی درمان و یک هزار و ۱۳۶ نفر بستری شده‌اند. همچنین ۱۱ نفر در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته‌اند.

ساسان موگهی در گفت‌وگوی دیگری با خبرگزاری مهر با بیان این که وضعیت کنونی با توجه به تداوم بارش‌ها ادامه خواهد داشت، ‌افزوده است که بر اساس تحقیقات وجود «یک ماده محرک که موجب تحریک سیستم تنفسی در افراد می‌شود» در هوای شهر اهواز شناخته شده است.

این در حالی است که پیش از این، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان عامل شیوع بیماری اخیر تنگی نفس در استان خوزستان پس از بارش باران را به احتمال زیاد وجود «نیترات» اعلام کرده بود.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، شهر اهواز از نظر وجود ذرات معلق در هوا، آلوده‌ترین شهر جهان است.