احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و امام جمعه امروز تهران، گفته است که میرحسین موسوی و مهدی کروبی، حاضر نیستند اظهار ندامت کنند.

به گزارش بی بی سی فارسی، آقای جنتی گفته است “اگر رافت اسلامی نبود اینها باید اعدام می‌شدند” اما جمهوری اسلامی “بر سر اینها منت گذاشته و گفته در خانه خود زنده باشید، امکانات داشته باشید و بهداشت خود را رعایت کنید اما اینها در عین حال حاضر نیستند اظهار ندامت کنند.”

او گفته است اعتراضاتی که پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ به وقوع پیوست “فتنه بزرگی بود و اگر لطف خدا و ولی‌عصر و درایت مقام معظم رهبری نبود، این فتنه نظام اسلامی را از پای درآورده بود.”

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، که هواداران آیت‌الله خامنه‌ای از آنها با عنوان “سران فتنه” یاد می‌کنند، بیش از هزار روز است که بدون محاکمه یا اتهام مشخصی در حبس خانگی به سر می‎برند.

احمد جنتی ضمن دفاع از “اعدام مفسد فی‌الارض” گفته است آیا کسانی که “مملکت را ناامن کردند و جوانان و بچه‌های بسیجی ما را کشتند مفسد فی‌الارض نیستند؟ شما خجالت نمی‌کشید که از اینها دفاع می‌کنید؟”

او همچنین از اعدام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷دفاع کرده و گفته است: “امام فرمودند هریک از منافقین که بر سر موضعشان هستند را اعدام کنید. اینها سر موضعشان هستند وگرنه ممکن بود راه فرجی باشد.”

در تابستان سال ۱۳۶۷ هزاران نفر از اعضا و هواداران زندانی سازمان مجاهدین خلق و گروه‌های چپگرای مخالف جمهوری اسلامی بدون محاکمه متعارف اعدام شدند.
‘۵+۱ حق‌طلب نیستند’

احمد جنتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مذاکرات جاری ایران و قدرت‌های جهانی گفته است اگرچه رهبر ایران نسبت به این مذاکرات اظهار بدبینی کرده است “ولی ما به طورکلی قطع امید نمی‌کنیم.”

آقای جنتی گفته است: “اینها حق‌طلب نیستند بلکه همیشه می‌خواهند امتیاز بگیرند و امتیاز ندهند. با این روحیه چطور می‌شود سر میز مذاکرات نشست؟”