احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران

احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران

در شرایطی که بسیاری مقامات ایران بر بهبود روابط با غرب و کاهش تنش ها به ویژه در زمینه هسته ای تأکید می کنند، احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران اظهار داشت ایران با “دشمنانی وحشی طرف است.”

به گزارش خبرگزاری های ایران، حجت‌الاسلام احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در مراسم دومین سالگرد گرامیداشت شهدای اقتدار موشکی سپاه که صبح روز سه شنبه در تهران برگزار شد، گفت: “ما با دشمنانی طرفیم که به هیچ قراردادی سر سوزنی پایبند نیستند و فقط زبان زور و اقتدار را می‌فهمند.”

امام جمعه موقت تهران گفت: “دشمنان ما زبان تعامل سرشان نمی‌شود و به زبان دیگر، وحشی هستند. ما شاهدیم که آنها در سوریه چه جنایاتی را انجام می‌دهند.”

امام جمعه موقت تهران در حالی به این اظهارات پرداخته است که ا قدرت های بزرگ جهان و ایران به شدت درگیر مذاکرات در زمینه پرونده هسته ای این کشور هستند.

آخرین دور مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ روز یکشنبه بدون نتیجه پایان یافت اما قرار است هفته آینده از سرگرفته شود.

خاتمی در سخنان خود همچنین گفت: “وزرای خارجه آمریکا، فرانسه و آلمان همه سر و ته یکی هستند و فقط زبان زور و اقتدار را می‌فهمند و راهبرد جمهوری اسلامی ایران نیز راهبرد بازدارندگی است که شهید طهرانی‌مقدم نقش بسزایی در تولید و افزایش آن داشت.”

احمد خاتمی این سخنان را به مناسبت سالگرد کشته شدن حسن طهرانی مقدم فرمانده جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ملقب به پدر موشکی ایران اظهار داشت که ۲۱ آبان سال ۱۳۹۰ بر اثر انفجار در پادگانی در شهرستان ملارد به همراه جمعی دیگر از نیروهای سپاه کشته شد.

خاتمی ادامه داد: اگر اقتدار نظامی و موشکی سپاه نبود آمریکا و اسرائیل بارها به ایران حمله می‌کردند. موشک ۲هزار کیلومتری سپاه کابوس همیشگی آنهاست و اینکه مقام معظم رهبری اعلام می‌کنند در صورت خطا تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم با تدبیر افرادی چون شهید طهرانی‌مقدم است.