هشدار از بازتاب تاثیرات بر شهرداری های جنوب و بقاع

بیروت: بولا اسطیح

تحریم های جدیدی که ایالات متحده آمریکا علیه حزب الله اعمال کرد نه تنها نگرانی های حزب را به دنبال داشت بلکه این نگرانی ها کل کشور لبنان را در برگرفت و لبنانیان را واداشت تا به فکر چاره ای برای تبعات آن بر نظام بانکی و اقتصاد دولت که دچار بحران است بیفتد.
به گزارش الشرق الاوسط، طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا قانون جدیدی که کنگره آمریکا تصویب کرد و ساعاتی پیش به امضای دونالد ترامپ رسید حزب الله را به صورت بی سابقه ای از فعالیت در سیستم مالی جهان منع می کند.
تحلیل گران بسیاری عقیده دارند که در صورت عدم مدیریت تبعات این تصمیم آمریکا این تحریم ها می تواند اقتصاد لبنان را تحت الشعاع قرار دهد.
دونالد ترامپ هدف این تحریم ها را منع حزب از دستیابی به منابع مالی دانست و قول داد که تحریم های جدیدی را بر علیه آن تدارک خواهد دید.
از سوی دیگر این اقدام آمریکا با اجرای دور جدید تحریم ضد ایران که شامل حوزه صادرات نفت و نظام بانکی آن می شود همزمان شده است.
این سیاست های آمریکایی در تلاش است تا ایران را از دخالت در جنگ سوریه و یمن بازدارد.
این در حالی است که در ماه می گذشته آمریکا تحریم هایی را علیه برخی از رهبران حزب تصویب کرده بود که در میان آن تحریم هایی برضد دبیر کل حزب الله حسن نصرالله دیده می شود.
به نظر می آید که سیاست های جدید آمریکا بر علیه ایران و هم پیمانان آن با سرعت و جدیت بیشتری ادامه دارد و ایالات متحده سعی می کند حضور ایران در منطقه را به واسطه هدف قرار دادن هم پیمانان آن مانند حزب الله تضعیف کند.