افزایش ۱۷ درصدی بدهی‌های داخلی در سال گذشته

مصطفی مدبولی نخست وزیر مصر روز گذشته تاکید کرد که او در حال کار بر روی بازسازی دولت به منظور کاهش بوروکراسی اداری است، در این بازسازی کاهش تعداد کارمندان کابینه و کارمندان دولتی بخش عمومی در اولویت است.
به گزارش الشرق الاوسط، وی در نشست اتاق مشترک بازرگانی ایالات متحده و مصر، گفت که چالش‌های اصلی روبروی مصر، بوروکراسی مزمن و افزایش میانگین زاد و ولد است. مدبولی به بازرگانان آمریکایی گفته است «اکنون ما از طریق وزارت برنامه ریزی و وزارت ارتباطات برای اصلاحات ساختاری دولت کار می کنیم».
وی با اشاره به بازنشستگی حداقل ۳۸ درصد از کارمندان دولتی در ده سال آینده، معتقد است که نیاز به کاهش تعداد پست‌ها در کابینه دولت است.
مدبولی گفت که پیشنهادات بازسازی دولت مربوط به طرح انتقال به پایتخت جدید اداری در حال ساخت، واقع در ۴۵ کیلومتری شرق قاهره، برنامه ریزی شده است. و انتظار می‌رود تا سال آینده این پایتخت اداری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وی اعلام کرد؛ از اول سال ۲۰۱۹، بسیاری از خدمات دولتی به صورت آنلاین و بر بستر اینترنت در دسترس خواهد بود.
شایان ذکر است هزینه دستمزد دولت، ۱۸٫۶ درصد کل هزینه‌های بودجه سال جاری را که در ماه جولای آغاز شده است، را به خود اختصاص داده است.
با تصویب قوانین جدیدی برای تنظیم بخش دولتی، بودجه دستمزد دولت به سرعت در حال کاهش است، این در حالی است که نرخ رشد آن در سال های مالی ۲۰۱۵-۲۰۱۷ پایین تر از ۱۰ درصد بود، پیش از آنکه دوباره در سال مالی جاری حدود ۱۱ درصد افزایش یافت.