ناو هواپیما بر «شارل دوگل» وارد نبرد می شود* بارزانی: آمادگی ارسال نیروهای پیشمرگه برای مبارزه با «داعش» در سنگرش در سوریه را داریم

ناو هواپیما بر شارل دو گل فرانسه برای مشارکت در نبرد ضد داعش در شرق دریای مدیترانه و در نزدیکی سواحل سوریه پهلو می گیرد – عکس از خبرگزاری فرانسه

ناو هواپیما بر شارل دو گل فرانسه برای مشارکت در نبرد ضد داعش در شرق دریای مدیترانه و در نزدیکی سواحل سوریه پهلو می گیرد – عکس از خبرگزاری فرانسه

یک هفته پس از حملات خونین پاریس، که داعش مسؤلیت آن را بر عهده گرفت، روز گذشته فرانسه اشاره کرد که نبرد خود را بر ضد این سازمان افراطی به سنگرگاه این سازمان در سوریه و عراق منتقل می کند.

جان اف لودریان وزیر دفاع فرانسه روز گذشته اعلام کرد ناو هواپیما بر «شارل دوگل» که به شرق دریای مدیترانه رسیده است، از روز دوشنبه (امروز) آمادگی انجام پرواز جنگنده ها برای هدف قرار دادن مواضع داعش را دارد.

وی گفت ضرورت دارد که موصل در عراق هدف قرار گیرد زیرا مواضع تصمیم گیری های سیاسی سازمان در آن جا است، و همچنین الرقه در سوریه نیز از دیگر اهداف است چون مراکز آموزشی و همچنین مبارزان خارجی، یعنی مبارزانی که آماده رفتن به خارج را دارند، در آن جا هستند. وزیر دفاع فرانسه ذکر کرد که فرضیه ارسال نیروهای ویژه فرانسوی در حال حاضر مطرح نیست، اما از نظر او نابودی داعش نیازمند انجام حملات هوایی در حمایت از نیرهای ائتلاف و ارسال نیروی زمینی است که این نیروها ممکن است کرد باشند و یا از نیروهای وابسته به ارتش آزاد سوریه باشند. اف لودریان اشاره کرد که این امر به زمان نیاز دارد.

از سوی دیگر مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق روز گذشته در گفتگو با روزنامه فرانسوی «لو ژورنال دو دیمانش» تأکید کرد در صورتی که یک ائتلاف بین المللی از تمامی نیروهایی که با داعش مبارزه می کنند تشکیل شود، وی نیز آمادگی ارسال نیروهای پیشمرگه به شهر الرقه در سوریه جهت آزاد سازی این شهر از سازمان داعش را دارد.

در همین راستا، روز گذشته بلژیک اقدامات خود را برای تعقیب افراط گرایان توسعه داد که این امر بروکسل را در بالاترین وضعیت هشدار امنیتی قرار داد. مقامات امنیتی تصمیم گرفتند که یک روز دیگر، یعنی امروز (دوشنبه) هم در حالت آماده باش فوق العاده باقی بمانند و به علت تهدیدهای «جدی و قریب الوقوع» مبنی بر انجام حملات، ایستگاه های قطارهای زیر زمینی و مدارس بسته باقی بمانند.