قبل از آسیا ۲۰۱۹٫٫ توانایی «شیرهای رافدین» روی محک می رود

ریاض: طارق رشید

فضای فوتبالی شهر ریاض طی ۲۴ ساعت گذشته متفاوت از همیشه بود. میلیون‌ها هوادار فوتبال امروز به مستطیل سبز ورزشگاه شاهزاده «فیصل بن فهد» در شهر ریاض پایتخت سعودی، چشم دوخته‌اند. قرار است ساعت ۸:۴۵ به وقت ریاض (۲۱:۳۰ به وقت تهران) مسابقه حساس و افتتاحیه تورنمنت چهارجانبه ریاض بین دو تیم ملی عراق و آرژانتین برگزار شود.

به گزارش الشرق الاوسط، این تورنمنت چهارجانبه به میزبانی پادشاهی عربی سعودی و به منظور آمادگی هرچه بیشتر تیم ملی این کشور برگزار می‌شود. در قالب این تورنمنت چهارجانبه تیم ملی سعودی نیز در راه حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در امارات تدارکات فوق العاده‌ای را تجربه کند.

تیم ملی آرژانتین روز پنج‌شنبه در اولین بازی دوستانه‌ی خود به مصاف عراق می‌رود. آلبی‌سلسته در اولین تمرین خود در سعودی که در استادیوم الهلال برگزار شد بازیکنان خود را به دو تیم بسیار متفاوت تقسیم کرد و به نظر می‌رسید قصد دارد واکنش بدنی و تاکتیکی بازیکنانش به این آرایش‌های غیرمنتظره را ارزیابی کند.

در جلسه‌ تمرین آرژانتین، قصی بن عبدالعزیز رئیس فدراسیون سعودی به کلودیو تاپیا رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین خوشامد رسمی گفت.

تیم ملی فوتبال عراق نیز روز گذشته تمریناتش را در ریاض برای دیدار با تیم ملی آرژانتین پیگیری کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال سعودی نیز از کاروان تیم ملی عراق استقبال کرد.


عراقی ها قرار است در ریاض با تیم‌های ملی برزیل، آرژانتین و سعودی دیدار کنند.

دوشنبه شب وقتی ستاره‌های شاغل آلبی‌سلسته در فوتبال ایتالیا یعنی پائولو دیبالا (یوونتوس)، مائورو ایکاردی و لوتارو مارتینز (اینتر) با پرواز‌های اختصاصی وارد فرودگاه شدند تا به هتل محل اسکان تیم ملی این کشور برسند، بیش از دو هزار نفر از طرفداران آن‌ها در سعودی تمامی مسیر‌های منتهی به فرودگاه ملک عبدالله را بسته بودند.

سفر ستاره‌های سرشناس و میلیون دلاری با کاروان دو غول فوتبال آمریکای جنوبی به پایتخت سعودی باعث شد توجه همه رسانه‌های معتبر دنیا به این شهر معطوف شود.

همچنین دیدار بین برزیل و آرژانتین در این تورنمنت چهارجانبه در ورزشگاه جوهره در شهر جده روز سه‌شنبه آینده، یک مرحله حساس در فوتبال جهانی و یک «سوپر کلاسیکو» را تشکیل می‌دهد.

برزیل و آرژانتین در حالی از دوشنبه شب با ستاره‌های سرشناس خود راهی شهر ریاض شدند که وزارت ورزش این کشور با هماهنگی فدراسیون فوتبال بهترین و گران‌ترین هتل‌های پایتخت را برای کاروان این دو تیم خالی کرده بودند.

برزیل با هدایت تیته معروف در شرایطی راهی ریاض شد که از تمام ستاره‌های سرشناس خود براساس قراردادی که با فدراسیون سعودی بسته بود در این سفر بهره برد.

مهم‌ترین چهره سلسائو، نیمار جونیور، ستاره ۲۲۲ میلیون یورویی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن، بود که در بدو ورود به ریاض با تیم حفاظتی کامل خود را به هتل محل اسکان کاروان برزیل رساند.
از دیگر ستاره‌های برزیل می‌توان به کوتینیو، لوکاس مورا، تیاگو سیلوا، آلیسون بکر و… اشاره کرد که در اولین شب از تورنمنت چهارجانبه سوپرکلاسیکو جمعه شب در ورزشگاه ملک سعود ریاض به مصاف میزبان رقابت‌ها، سعودی، خواهند رفت.

بیش از ۵۰۰ عکاس و خبرنگار در ریاض انتظار ورود این بازیکن را می‌کشیدند تا تصاویر سفر او به سعودی را مخابره کنند.

این دوره از تورنمنت بین‌المللی، در راستای اهمیت ویژه‌ای که سازمان ورزش سعودی به سرپرستی ترکی آل ‌شیخ داده است، برگزار می‌شود.

طبق اعلام رسمی مسئولان برگزار‌کننده تورنمنت یک میلیون دلاری سوپرکلاسیکو، تیم‌های سعودی و عراق تنها در بازی اول مقابل رقبای سرشناس آمریکای جنوبی به میدان می‌روند تا در روز دوم تورنمنت برزیل و آرژانتین بنا به خواسته اسپانسر‌های تورنمنت یکی دیگر از رویارویی‌های جذاب را در ریاض برگزار کنند تا پخش تلویزیونی این بازی سود سرشاری را نصیب برگزارکنندگان این تورنمنت کند.

به این ترتیب برنامه کامل تورنمنت سوپرکلاسیکو به این شرح تدوین و منتشر شد:

پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۹۷
ورزشگاه امیر فیصل بن فهد
۲۱:۳۰؛ آرژانتین // عراق

جمعه ۲۰ مهر ۹۷
ورزشگاه ملک سعود
۲۱:۳۰؛ سعودی // برزیل

دوشنبه ۲۳ مهر ۹۷
ورزشگاه ملک سعود
۲۱:۳۰؛ سعودی // عراق

سه‌شنبه ۲۴ مهر ۹۷
ورزشگاه ملک عبدالله جده
۲۱:۳۰؛ برزیل // آرژانتین