ایران و شبه‌نظامیان تابع آن هرج و مرج و ویرانی در منطقه به بار آوردند

 

سفیر پادشاهی عربی سعودی در ایالات متحده آمریکا گفت که کشورش اجازه نمی‌دهد حوثی‌ها به حزب‌الله دیگری تبدیل شوند و این چیزی است که رژیم ایران در پی آن است.
به گزارش الشرق الاوسط به نقل از سی ان ان، شاهزاده «خالد بن سلمان» در یک سلسله توئیت که در صفحه‌اش منتشر کرد، نوشت: «رژیم ایران علاوه بر قاچاق اسلحه و موشک برای حوثی‌ها، مربیانی از حزب‌الله در اختیار آنها قرار داده تا توانایی‌هایشان در جنگ علیه ملت یمن را تکمیل کند».

خالد بن سلمان در توئیت دیگری نیز نوشت: «وجود نیروهای جنگی آنچه حزب‌الله نامیده می‌شود، در یمن نشان می‌دهد ایران ماموریت آموزش هواداران حوثی‌اش را به این حزب تروریستی سپرده و تاکید می‌کند شبه‌نظامیان و گروه‌های فرقه‌گرای تابع ایران با همدیگر برای نشر هرج و مرج و ویرانی در منطقه و کشورهایی که در آن حضور دارند، همکاری می‌کنند».

او در توئیت دیگری ادامه داد: «عملیات ویژه‌ای که نیروهای ائتلاف انجام دادند نقش آنچه حزب‌الله نامیده می‌شود، در یمن و آموزش مستقیم حوثی‌ها در زمینه روش‌های فریب و قاچاق پیکارجویان و تسلیحات میان شهروندان را نشان داد و بر نقش مستقیم رژیم ایران در طولانی‌تر کردن درگیری‌ها در یمن تاکید کرد».
سفیر سعودی در واشنگتن همچنین ویدئویی را منتشر کرده که یکی از رهبران حزب الله در حال آموزش جنگجویان حوثی و انتقال تجارب نظامی به آنهاست.

بن سلمان تاکید کرده است که جامعه جهانی نباید چشمان خود را به شیوه‌های فریبی که حوثی‌ها در پیش گرفته‌اند،‌ ببندد.
شاهزاده خالد بن سلمان در پایان افزود: این مستندات – فیلم و عکس- نشان می دهد حوثی ها و حزب الله با ایران روابط عمیق استراتژیک و ایدئولوژیک دارد.