رقابت ملا بختیار و لطیف رشید برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری
سلیمانیه: احسان عزیز
حزب اتحاد میهنی کردستان، باز هم نتوانست در جلسه روز گذشته، نماینده خود را برای پست ریاست جمهوری انتخاب کند.
به گزارش الشرق الأوسط، بر اساس توافقنامه‌های سیاسی میان حزب اتحاد میهنی و شریک آن حزب دموکراتیک کردستان به رهبری مسعود بارزانی، قرار است که کاندیدای ریاست جمهوری سهم حزب اتحاد میهنی باشد.
بعد از دور کردن برهم صالح  از کاندیداتوری توسط اکثریت اعضای دفتر سیاسی، دایره رقابت محصور در ۴ نفر از رهبران اتحاد میهنی شد.
این چهار نفر عبارتند از محمد صابر، لطیف رشید – هر دو داماد جلال طالبانی هستند- ملا بختیار  رئیس گروه کاری دفتر سیاسی و فواد معصوم یکی از اعضای دفتر سیاسی و دفتر رئیس جمهور عراق هستند.
بر اساس اطلاعاتی که الشرق الاوسط از یکی از اعضای دفتر سیاسی حزب به دست آورده است، دیروز اعضای دفتر سیاسی دو دسته شدند؛ یک دسته که اکثریت را تشکیل می‌داد حامی ملا بختیار بودند، اما دسته دوم که اقلیت بودند از لطیف رشید وزیر سابق منابع آب حمایت کردند.
این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود همچنین گفت که رهبران خانواده طالبانی رشید را تایید کردند در حالی‌که بقیه ملا بختیار را تر جیح دادند؛ چرا که از جانب اکثریت رهبران حزب مورد قبول بوده و همچنین روابط خوبی با حزب دموکراتیک و رهبر آن بارزانی دارد که این شانس او را در کسب موافقت حزب دموکراتیک بیشتر می‌کند.
به گفته این منبع آگاه، به همین خاطر در جلسه روز گذشته کاندیداتوری رسمی هیچ یک از این دو نفر اعلام نشده و این موضوع موکول به جلسه‌ای دیگر شد.
شاید هم تکلیف این موضوع در مذاکرات جانبی حزب طی دو روز آینده روشن شود.