الترکی به “الشرق الاوسط “: انتصابات جدید چیز عجیبی نیست و بانوان شایسته تصدی آن را دارند

صالح الترکی استاندار جده از انتصاب ۳ زن به عنوان روسای سازمان های وابسته به شهرداری در شهر جده خبر داد. رشا غازی  شهردار منطقه ‍ذهبان ‍(۵۰ کیلومتری شمال جده) و وهبه حسین المهنا شهردار منطقه الشرفیه و مریم ابو العینین رییس واحد زنان شهرداری شدند. این سه واحد زیر نظر مستقیم معاون امور خدمات استاندار قرار دارند.

صالح الترکی استاندار جده به “الشرق الاوسط ” گفت “ما در حال بسترسازی برای بخش قابل توجهی از پرسنل زن و مرد در این استانداری برای خدمتگزاری و نوآوری هستیم. انتصابات جدید زنان بر مبنای شایسته سالاری و توصیه روسای آنها انجام شده است.

استاندار جده خاطر نشان کرد “انتصاب بانوان سعودی در این مشاغل چیز عجیب و غریبی نیست و بر مبنای دستور جدید استانداری برای راه اندازی واحدهای جدید انجام شده است. تعیین شهروندان شایسته و باتجربه در دستور کار ما قرار دارند. برخی از بانوان سعودی چندین سال است که در بخش های گوناگون استانداری فعالیت می کنند. “

این اقدام پدیده تازه ای به شمار نمی رود چرا که پیشتر، خانم ایمان الغامدی در ۲۵ سپتامبر گذشته توسط مهندس فهد الجبیر استاندار منطقه شرقیه به عنوان معاون امور فناوری اطلاعات استاندار الخبر و رییس بخش خدمات زنان در این استانداری منصوب گردید. ایمان الغامدی به عنوان نخستین زن سعودی متصدی این پست در استانداری شد. این اقدام در راستای توسعه فعالیت استانداری الشرقیه و اجرای سند ۲۰۳۰ انجام گردید.

گفتنی است که زنان سعودی با توجه به سند چشم انداز ۲۰۳۰ حضور و سهم بیشتری در محیط شغلی خواهند داشت. این هدف از طریق تصدی پست های مدیریتی در سازمان های گوناگون و افزایش مشارکت زنان در بازار کار از ۲۲ به ۳۰ درصد تحقق می یابد.